2020 yılında popülerlik kazanan TikTok'un, müzik akışını yönetmekte ne kadar etkili olduğunu ortaya koyan rapor, kısa video platformunun müzik endüstrisindeki rolünü vurguluyor.

"MEYDAN OKUMALAR ,MÜZİKLERİN GENİŞ KİTLELERE ULAŞMASINI SAĞLIYOR"

Rapora göre, TikTok kullanıcıları yeni müzikleri keşfetme ve paylaşma konusunda diğer kısa video platformlarına göre iki kat daha fazla eğilime sahip. Bu durum, platform üzerinde viral olan şarkılarla ilgili meydan okumaların (challenges) yayılmasının etkisiyle daha da hızlanmakta. Meydan okumalar, kullanıcıları belirli bir şarkıyı kullanarak kendi yaratıcı videolarını oluşturmaya teşvik ederek müziklerin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamaktadır.

MÜZİK ENDÜSTİRİSİNDE YER EDİNMEK İÇİN BÜYÜK PLATFORMLARLA İŞ BİRLİĞİ

Raporda ayrıca, TikTok'un etkileşiminin artan akış rakamları ile doğru orantılı olduğu ve uygulamanın müzik endüstrisinde daha fazla yer edinmek için Spotify ve Amazon Music gibi büyük platformlarla iş birliklerini güçlendirdiği belirtilmektedir.

Araştırma aynı zamanda TikTok kullanıcılarının neredeyse tamamının çeşitli akış platformlarından müzik dinlediğini ve çoğunun bu hizmetler için abonelik ücreti ödediğini gösteriyor. Örneğin, ABD'deki TikTok kullanıcılarının yüzde 44'ü, Birleşik Krallık'taki kullanıcıların ise yüzde 79'u müzik akış hizmetleri için ödeme yapmaktadır.

Bu verilerle birlikte, TikTok kullanıcılarının müziğe olan ilgisinin sadece dijital platformlarla sınırlı kalmadığı, aynı zamanda konserlere daha fazla katıldıkları ve müzikle ilgili satın alımlar için daha fazla harcama yaptıkları göze çarpmaktadır.

TikTok'un müzik dinleme alışkanlıklarına olan etkisinin yakın gelecekte azalması beklenmiyor.

Kaynak: Mashable