Bilim dünyasını heyecanlandıran keşif

Astronomlar, Dünya'ya 51 ışık yılı mesafede, Güneş'in 9'da 1'i kütlesindeki, "LHS 3154" isimli M sınıfı cüce yıldızın yörüngesinde, gezegen oluşum kuramlarına uymayan devasa bir ötegezegen keşfetti.

Bilim dünyasını heyecanlandıran keşif
Haber albümü için resme tıklayın

Penn State Üniversitesi astronomi ve astrofizik profesörü Suvrath Mahadevan'in, "Bu keşif, evren hakkında ne kadar az şey bildiğimizi ortaya koyuyor. Bu kadar düşük kütleli bir yıldızın etrafında bu kadar ağır bir gezegenin var olmasını beklemiyorduk." ifadeleri dikkat çekti.

Bilim dünyasını heyecanlandıran keşif

"LHS 3154b" adı verilen ötegezegen bilim dünyasını heyecanlandırdı. Bu ötegezegen yaklaşık Dünyanın kütlesinin 13 katı büyüklüğünde. Bu,cüce bir yıldızın yörüngesinde bulunan bir gezegen için oldukça büyük bir boyut.

Gezegen oluşum kuramlarına göre, yıldızların etrafındaki disklerde bulunan toz ve gaz, gezegenlerin oluşumunu sağlar. Bu disklerdeki madde miktarı, gezegenlerin ne kadar büyük olabileceğini belirler.

Genellikle, M sınıfı cüce yıldızların etrafındaki disklerde, büyük gezegenlerin oluşumunu sağlayacak kadar madde bulunmaz. Ancak "LHS 3154b" bu kurama aykırı olarak, cüce bir yıldızın etrafında, Dünya'nın kütlesinin 13 katı büyüklüğünde bir gezegen barındırıyor.

'EVREN HAKKINDA NE KADAR AZ ŞEY BİLDİĞİMİZ ORTAYA ÇIKTI'

Penn State Üniversitesi astronomi ve astrofizik profesörü Suvrath Mahadevan, "Bu keşif, evren hakkında ne kadar az şey bildiğimizi ortaya koyuyor. Bu kadar düşük kütleli bir yıldızın etrafında bu kadar ağır bir gezegenin var olmasını beklemiyorduk." ifadelerini kullandı.

MEVCUT TEORİLERİN HİÇBİRİNE UYMUYOR

Araştırmacılar, bu gezegenin oluşumunu açıklamak için, yıldızın etrafındaki diskte bulunan toz ve gaz miktarının, mevcut teorilerden daha fazla olması gerektiğini düşünüyor. Ancak bu, gezegen oluşumuna ilişkin yeni teorilerin geliştirilebilmesini gerektiriyor.

'GEZEGEN OLUŞUMUNA İLİŞKİN YENİ TEORİLERE İHTİYAÇ VAR'

"LHS 3154b"nin keşfi, uzmanlara göre, evren hakkındaki bilgilerimizi yeniden gözden geçirmemizi gerektiriyor. Bu keşif, gezegen oluşumunun, düşündüğümüzden daha karmaşık bir süreç olabileceğini gösteriyor.

Bilim dünyasını heyecanlandıran keşif

Araştırma, Science dergisinde yayımlandı.

04 Ara 2023 - 08:55 - Bilim & Teknoloji

Mahreç  Ali Demiraslan

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Sonsöz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sonsöz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Sonsöz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sonsöz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.