Türkiye'nin internet reklamcılığı pazarı, 2022 yılında toplam gelirlerini 1,6 milyar dolara çıkardı ve bu sektörün 2027 yılına kadar yüzde 8,6 yıllık bileşik büyüme oranıyla 2,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2023-2027 raporunu yayınlayan PricewaterhouseCoopers (PwC), bu büyümeyi analiz eden verileri sunuyor.
Rapora göre, 2022 yılında küresel eğlence ve medya sektörünün toplam geliri yüzde 5,4 artışla 2,3 trilyon dolara ulaştı. Bu artış, COVID-19 salgını sonrası ekonomilerin toparlanmaya başladığı 2021 yılındaki yüzde 10,6'lık büyüme hızından bir yavaşlama olduğunu gösteriyor.
Yapay zeka ve metaverse, yeni fırsatlar sunuyor
PwC'nin Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2023-2027 araştırmasına göre, internet reklamcılığı hızla büyümeye devam ederken, oyun sektörü de güçlü büyüme potansiyeline sahip. Teknoloji, sektörün en önemli itici güçlerinden biri olarak öne çıkarken, üretken yapay zeka ve metaverse, eğlence ve medya deneyimini dönüştürerek yeni fırsatlar sunuyor.
PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü lideri Murat Çolakoğlu, raporun sektörün geleceğini şekillendiren beklentileri analiz ettiğini ve büyümenin önümüzdeki beş yıl içinde nasıl bir seyir izleyebileceğini ortaya koyduğunu belirtti. Çolakoğlu, pandemi sonrası büyümenin gelecek yıllarda yavaşlayabileceğini ve şirketleri sektör ve tüketici trendlerini dikkate alarak yeni stratejiler geliştirmeye teşvik ettiğini söyledi.
2027'ye kadar 2,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor
Türkiye'de internet reklamcılığı pazarının büyüklüğü 2022'de 5,5 milyon dolara ulaştı, bunun 2,4 milyon doları internet erişimi segmentinden elde edildi, ve bu gelirlerin yaklaşık yüzde 77'si mobil internet erişiminden kaynaklandı. Internet reklamcılığı, e-ticaret ve dijital platformlarda geçirilen sürenin artması nedeniyle güçlü bir büyüme katalizörü oldu. Rapora göre, bu segmentin gelirlerinin 2027'ye kadar yıllık yüzde 8,6 bileşik büyüme oranıyla 2,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Ayrıca, TV reklam pazarı Türkiye'de hala önemini koruyor ve Kovid-19 krizi sonrası büyümesini sürdürüyor. Araştırmaya göre, büyüme yavaşlayacak ancak 2027 yılına kadar yüzde 3,8'lik bir bileşik büyüme oranıyla 539 milyon dolara ulaşması bekleniyor. Podcast sektörü de Türkiye'de gelişmeye devam ediyor ve aylık dinleyici sayısının yüzde 13,8 artarak 11 milyona ulaşması, sektörün dinamik bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyor.
Reklamcılık alanında yaşanan bu büyüme eğilimi, gelecekte reklamcılığın tüketici harcamalarını geride bırakarak en büyük kategori haline gelmesine yol açabilir. İnternet reklamcılığı kategorisi, 2022 yılında yüzde 8,1 büyüme kaydederek bu büyümeye önemli bir katkı sağladı ve küresel reklamcılık gelirlerinin 2022-2027 döneminde yıllık yaklaşık yüzde 4,5 büyüme oranına ulaşmasına katkıda bulunacak.
Tüketici harcamalarının eğlence ve medya ürünlerine olan etkisinin azaldığı raporda belirtilirken, reklamcılığın etkisinin arttığına dikkat çekiliyor. Bu değişim, sektör liderlerini stratejilerini gözden geçirmeye ve yeniden değerlendirmeye zorlayan önemli bir etken olarak öne çıkıyor.
Kaynak: ekonomim
Yorum yazarak Sonsöz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sonsöz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Sonsöz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sonsöz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Sonsöz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sonsöz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Sonsöz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sonsöz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.