Kimyasal Yapı:

Benzin: Benzin, petrolün hafif fraksiyonlarından elde edilir. Karbon atomları ve hidrojen atomları içeren hidrokarbon bileşiklerini içerir. Molekül ağırlığı daha düşüktür ve daha hızlı yanma eğilimindedir.
Mazot: Mazot ise daha ağır hidrokarbon bileşiklerinden oluşur ve daha yüksek molekül ağırlığına sahiptir.

Yanma Özellikleri:

Benzin: Benzin, yüksek sıkıştırma oranı gerektirmeyen, daha düşük sıcaklıkta ve basınçta kendiliğinden yanma eğilimine sahiptir. Bu nedenle, benzin motorları genellikle benzinle çalışır.Mazot: Mazot, yüksek sıkıştırma oranı gerektiren, yüksek sıcaklıkta ve basınçta kendiliğinden yanma eğilimine sahiptir. Bu nedenle, dizel motorları genellikle mazotla çalışır.

Yakıt Verimliliği:

Benzin: Benzin motorları genellikle daha yüksek devir hızlarında ve daha düşük sıkıştırma oranlarında çalışırlar. Bu nedenle, benzinli araçlar daha yüksek devir hızlarına sahip olabilir ve genellikle daha hızlı ivmelenirler. Ancak benzinli motorlar genellikle daha düşük yakıt verimliliğine sahip olabilir.
Mazot: Mazot motorları, yüksek sıkıştırma oranları ve düşük devir hızlarında çalışırlar. Bu nedenle, dizel motorları genellikle daha yüksek yakıt verimliliğine sahip olabilir ve daha uzun menzil sunabilirler.


Egzoz Emisyonları:

Benzin: Benzin motorları genellikle mazot motorlarına göre daha fazla egzoz emisyonu üretirler. Özellikle azot oksit (NOx) ve uçucu organik bileşikler (VOC'ler) gibi zararlı emisyonlar benzinli araçlarda daha yüksek olabilir.
Mazot: Mazot motorları, modern emisyon kontrol sistemleri sayesinde önemli ölçüde daha düşük azot oksit ve partikül emisyonları üretebilmektedirler.
Her iki yakıt türünün de avantajları ve dezavantajları vardır ve hangi tip motorun ve yakıtın kullanılacağı, kullanım amacına ve tercihlere göre belirlenmelidir.

Kaynak: DHA Ajansı