Tatil sezonunun yaklaşmasıyla birlikte, turizm sektörü tarafından yapılan reklam ve tanıtım faaliyetleri artarken, kötü niyetli kişiler de tatilcileri mağdur etmek için harekete geçiyor. Sıklıkla tercih edilen otellerin isim ve fotoğrafları, sahte e-posta ve mesajlarla kullanılarak cazip teklifler sunuluyor. Bu nedenle tatil rezervasyonu yapacak olan tüketicilerin, mağduriyet yaşamamak adına dikkat etmeleri gereken bazı önemli noktalar bulunuyor.
Tatil Planı Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Tüketici Hakları Derneği Başkanı Ergün Kılıç, tatilcilerin sahte rezervasyon mağduru olmamaları için konaklama tesislerini iyi araştırmaları gerektiğini vurguladı. Kılıç, "Otel hakkında internet yorumlarını dikkate almak ve tatile çıkmadan önce doğru karar vermek önemli. Plansız bir tatil, keyifli bir deneyim yerine kabusa dönüşebilir" şeklinde konuştu.
Ekonomik Gücü Göz Önünde Bulundurmak
Kılıç, tatil planı yaparken ekonomik durumu göz önünde bulundurmanın önemli olduğunu belirtti. Ayrıca otel fiyatları, ekstra ücretler ve bölgedeki yerel esnafın turistlere sunduğu fiyatların dikkatlice gözden geçirilmesi gerektiğini ifade etti.
Sağlık Hizmetlerine Uzaklık ve Ulaşım Kolaylığına Dikkat Edin
Tatilin verimli geçmesi için tatilcilerin, konaklama tesislerinin ulaşım kolaylığını ve sağlık hizmetlerine yakınlığını da incelemeleri gerektiğini söyleyen Kılıç, "Kaç gün kalınacağı ve gezilecek yerler hakkında bir plan yapılması önemlidir. Ayrıca, otelin yalnızca kendi internet sitesindeki görsellere güvenmemeli, bağımsız platformlardaki kullanıcı yorumları ve puanlamaları mutlaka kontrol etmelisiniz" dedi.
Sözleşmesiz Ödeme Yapmayın
Kılıç, tatil planı yapıldığında alınacak hizmetlere dair yazılı bir sözleşme yapılmasının şart olduğunu belirtti. "Kesinlikle sözleşme yapılmadan ödeme yapılmamalı. Yapılan ödemelerin belge karşılığında gerçekleştirilmesi gerektiğini unutmayın. Tüm ödeme belgeleri tatil sona erene kadar saklanmalıdır" diyerek dikkat edilmesi gereken önemli bir noktaya değindi.
Ayıplı Hizmet Durumunda Yapılması Gerekenler
Tüketicilerin, karşılaştıkları mağduriyetleri giderebilmek için ayıplı hizmetleri kayıt altına almasının önem taşıdığını belirten Kılıç, sözleşmeye aykırı bir durumla karşılaşıldığında hizmetin "ayıplı hizmet" kapsamına girdiğinin belgelenmesi gerektiğini söyledi.
"Durumu önce otel yetkilisine, sonra ise sözleşme yapılan tur şirketine bildirin. Eğer sorun çözülmezse, tüketiciler, parasal sınırı 149 bin lira altında olan uyuşmazlıklar için il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine, e-posta yoluyla veya e-Devlet üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) aracılığıyla başvurabilir" dedi.