KARDELEN UÇAK
45 yıl önce dede Abdullah Tunç ile kuruyemiş toptancısı olarak gıda sektörüne adım atan Tunçlar Holding, Çitlekçi'yi bünyesinde barındıracak inşaat, enerji ve turizm alanlarında yatırım yaptı. Kırıkkale, Ankara, Çorum, Kayseri, Bursa, Kocaeli, Konya gibi illerde şubeleşen Çitlekçi markasıyla yılsonunda 12 ilde şubeleşen Tunçlar Holding, 81 ilde büyümeyi hedefliyor. 2012 yılında Kırıkkale’de 40 bin metre kare kapalı alana çerezlik ayçiçeği entegre merkezi kurarak başlayan Çitlekçi, 20 milyon değerlendirmeye sahip. Her şubesi fabrika niteliğinde olan Çitlekçi’nin her şubesinde ise en az 4 en fazla 9 kavurma makinası bulunuyor. Tunçlar Holding Yönetim Kurulu Vekili Abdullah Tunç, başarı hikayesini ve gelecek hedeflerini basın mensuplarıyla toplantıda paylaştı.
“KURUYEMİŞ SEKTÖRÜ ENFLASYONDAN ETKİLEMEDİ”
Gazetemizin Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Umut Karakülah’ın yüksek enflasyon sonucu alım gücünün düşüp düşmediğini sorması üzerine Tunç cevap vererek, “Çitlekçi olarak ya da tek kuruyemiş olarak bunu değerlendirirsek yanlış olur. Bugün burada kahvaltı yapıyoruz. Atıyorum 100 lira. 2 sene önce buluşsaydık bunun belki dörtte biri parasını öderdik. Normal yaşantımız da etkilendi. Kuruyemişlerde de maalesef ülkemiz tükettiği kadar üretim sağlamıyor. Tükettiği kadar üretim sağlamayınca ithalat içine giriyor. İthalat için girince dolar işin içine giriyor. Dolar da biliyorsunuz son iki üç sene içerisinde biz sattık. Tavan seviyeye ulaştı. Tabii ki tonajlar düştü. Ancak tüketim aynı diyebiliriz. Bir düşüş yok” diye konuştu.
“1979’DAN BERİ BİZ KURUYEMİŞ İŞİYLE UĞRAŞIYORUZ”
Dedesinin hikayesini anlatan Vekil Abdullah Tunç, “Kuruyemiş sektöründe devam etmesiyle halihazırda inşaat, gıda ve turizm firmalarımızın yönetimini yapıyoruz. 1979'dan beri biz kuruyemiş işiyle uğraşıyoruz. Hatta dedemin babası da kuruyemiş satıyormuş ama al sat. Yani daha çok toptancıdan alalım. Marketlere bu eski minibüslerin arkasına doldurup köylere dağıtım yapan insanlardan dedem. Daha sonrasında dedem Abdullah Tunç bir küçük minibüsüyle kuruyemiş kavurmaya, küçük bir makine alıp kuruyemişçilik yapmaya başlıyor. Markası 2012 yılında kuruluyor. Kırıkkale Elmadağ yolu üzerinde ay çekirdeği fabrikamız var. Onun önüne küçük bir perakende dükkanı açıyoruz. Yaklaşık 150 metrekare kadar. Bakıyoruz ki perakende işi biraz daha Çitlekçi için, kuruyemiş için daha daha uygun” ifadelerini kullandı.
“LOKASYONUNU KENDİMİZ BULUYORUZ, İNŞAATI KENDİMİZ YAPIYORUZ”
Müşteriyle ikili ilişkinin önemine değinen Tunç, “Bir perakende serüvenine giriş yapmış bulunuyoruz. Şu anda Ankara'da ve toplamda sekiz ilde Çitlekçi mağazaları açmaya devam ediyoruz. Tamamen kendi mağazalarımız. Franchise yok hiçbirinin içerisinde. Mağazalarımızın lokasyonunu kendimiz buluyoruz. İnşaatlarını kendimiz yapıyoruz. Daha sonrasında enerjisinden inşaatına personellerinin tedariğinden hangi bölgede olmasına gerektiğine kadar bütün A'dan Z'ye işlemlerin hepsini kendimiz bulunuyoruz. Çitlekçi’nin bayrağını taşıyoruz” şeklinde konuştu.
Basın toplantısının ardından Tunçlar Holding Yönetim Kurulu Vekili Abdullah Tunç ve Yönetim Kurulu üyeleri gazetecileri bir Çitlekçi Mağazası’na götürerek burada sunumlar yaptı.