Güney Kore Denizcilik Bakanlığı yetkililerinin yaptığı açıklamaya göre, ABD ve İsrail'in şubat ayında düzenlediği saldırıların ardından kapanan Hürmüz Boğazı'nda mahsur kalan Güney Kore bağlantılı gemilerin geçişi kademeli olarak devam ediyor.
Dün 13 geminin güvenli şekilde boğazdan ayrılmasının ardından bugün de 8 Güney Kore bağlantılı gemi daha Hürmüz Boğazı'nı sorunsuz şekilde geçti.
Son geçişlerle birlikte bölgede bekleyen Güney Kore bağlantılı gemi sayısı 5'e geriledi.
Yetkililer, boğazdaki deniz trafiğinin normalleşme sürecinin yakından takip edildiğini ve kalan gemilerin de güvenli geçişi için çalışmaların sürdüğünü belirtti.