TEKNOLOJİ VE SOSYAL MEDYA

Özellikle gençlerin yakından takip ettiği, çevrimiçi bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya adeta dijital dünyamız haline geldi. Gençler gün boyu -hatta geceleri- sosyal medya aracılığı ile sosyal ilişkiler kuruyor, bilgi ediniyor ve çeşitli konularda paylaşımlarda bulunuyor.

Değerli SONSÖZ Okuyucuları;

Özellikle gençlerin yakından takip ettiği, çevrimiçi bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya adeta dijital dünyamız haline geldi. Gençler gün boyu -hatta geceleri- sosyal medya aracılığı ile sosyal ilişkiler kuruyor, bilgi ediniyor ve çeşitli konularda paylaşımlarda bulunuyor.

Bizler Facebook ve Instagram ortamlarını adeta eski dijital fotoğraf albümleri olarak kullanarak sosyal medya yolculuğumuza başladık. Linkedin ise kendi güncel Özgeçmişimizi (CV) koyduğumuz bir araçtı. Bu sayede hem iş fırsatlarını takip ediyor hem de arkadaşlarımızın ve yakın çevremizin iş hayatlarındaki değişiklikleri takip ediyorduk.

Elbette bu sosyal ağlar Bizlere bu imkanı sunarken bir yandan da arka planda tuttukları büyük veri istatistikleri sayesinde Ticari organizasyonlar için alt yapı oluşturuyordu. Sonrasında oluşturulan Meta Evreninin bir parçası olduk.

Sosyal Medya ortamları iki yönden bizi ticaretin içine soktular.

  1. Sosyal medya üzerinde kendi kurumsal sayfalarımızı açıp, ürün ve hizmetlerimizi paylaşma imkanı bulduk. Detaylı olarak portföy ve kataloglarımızı bile yayınlar hale geldik. Sosyal medya reklamları sayesinde kendimizi çok geniş kitlelere duyurma şansı elde ettik.
  2. Sosyal medya sayfalarımızın doğal müşterisi olduk. İnternetteki temel pazarlama prensibi olan, eğer bir hizmete para ödemiyorsanız ürün Sizsiniz felsefesi burada işledi. Sosyal medya ağları davranışlarımızı ve alışveriş alışkanlıklarımızı gözlemleyerek bize ilgilendiğimiz ürünleri hizmetleri sundu. Yapay zekanın sunduğu bu akıllı algoritma sayesinde kişiselleştirilmiş reklamlar ile sürekli bir online alışveriş deneyimi yaşantımızın içine girdi.

    Yani başlarda dijital albümlerimizi oluşturalım ve kendi sosyal ağımız ile haberleşelim diye başladığımız dijital Sosyal Medya yolculuğumuz artık günümüzde ticaretimizin de ayrılmaz bir parçası haline dönüştü.

    İşte bu noktada başlarda düşünmediğimiz ve fakat şu an için son derece önemli olan bir durum ortaya çıktı. Sosyal Medya sayfalarımızı özel dijital yayınlarımız olarak değerlendirmek ve paylaşım yaparken sonradan doğuracağı sonuçlar konusunda akılcı bir plan dahilinde davranmak gerekliliği şiddetle altını çizmek istediğim bir noktadır.

    Çünkü artık İTİBAR hem bireysel hem ticari açıdan çok önemlidir.

    Pek çok insanın iş başvurularında, sosyal medya sayfalarındaki önceki paylaşımları sebebi ile işe alınmadığını biliyor musunuz ?

    Düşünsenize nitelik olarak şartlarını sağladığınız bir işe, sosyal medyada beğeni almak için yaptığınız paylaşımlar sebebiyle kabul edilmiyorsunuz. Ne kadar acı bir durum değil mi?

    İşte bu sebeple günümüzde sosyal medya kullanımı yaparken paylaşımlarımızda çok dikkatli olmalıyız. Bu sosyal medya alanların kapalı devre arkadaş ortamları olmadığını bilmeliyiz.

    Paylaşım yaparken özellikle siyaset, din, spor konularında farklı görüş ve hassasiyetlerin olabileceği konusunu gözden kaçırmadan bu ağların nimetlerinden faydalanmalıyız.

    Sonsöz olarak; Günümüzde itibar çok önemlidir ve bunu bireysel ve kurumsal olarak ‘dijital izler’ bıraktığımız sosyal medya ağlarımızı kullanırken de asla aklımızdan çıkarmamalıyız.

    Hepinize iyi haftalar diliyorum değerli Dostlar…

    Cem Tunç

    ADRES Bilgisayar YK Başkanı

    TUSIAV Mütevelli Heyeti Üyesi