Son dönemlerde yapılan tüm araştırmalar insanların okuma oranının düştüğünün ötesinde okuma sürelerinin ve aslında okumaya tahammül sürelerinin kısalmasıyla alakalı. Son dönemlerde yeni medya ile beraber sosyal ağlar üzerinde bilgiyi saha kısa spot enformasyonlarla almamız, aslında bizlerin uzun metinlere olan tahammül sevimeyimizi kısalttı. Bu düzenin bize getirdiği şey aslında tam bir fiyasko. Artık uzun videolar izleyemiyor, uzun yazılar okuyamıyor dinlemelerimizde dahi çok uzun dakikalarda odaklanma problemlerş çekiyoruz.
Bu durumu kişisel açıdan değiştirmek odağından daha çok tüketim malzemelerinde revizyona gidiyor ve format değiştiriyoruz. Her üretici derdini daha çabuk anlatma yarışına girmiş durumda. Tüketimin zamanı kısaldıkça akılda kalma süreleri de aynı oranda kısalıyor ve kısalmaya da devam edecek. Ya bununla beraber dönüşeceğiz, ya dönüştüreceğiz. Kalın sağlıcakla…