Türkiye’de E-Sporun hukuksal çerçevesi, ekonomik getirileri, yapılanması ve oyuncuların hakları gibi pek çok konunun ele alındığı sempozyumda konuşan Türkiye E-Spor Federasyonu Başkanı Alper Afşin Özdemir, “Türkiye’de E-Spor oynayan ve takipçisi olan 4 milyonluk bir kitle var. Federasyon olarak amacımız profesyonel ve lisanslı oyuncu sayısını daha da arttırmak” dedi.

Kadir Has Üniversitesi tarafından düzenlenen “E-Spor Dünyasında Yönetim, Hukuk Ve İletişim Sempozyumu” E-Spor dünyasının uzman isimlerini bir araya getirdi. Türkiye’de E-Spor yapılanması ve hukuki zemin,E-Sporda yönetim, yayıncılık ve ekonomi, dijital oyunlar, espor dünyası ve medya ilişkisi, E-Spor hukuki yapısı ve sporcuların hukuki durumu başlıklarının konuşulduğu sempozyumda E-Spora dair merak edilen sorulara cevap arandı.

“E-SPOR KISA VADEDE EN POPÜLER SPOR DALI OLMAYA ADAY”

2000’li yıllardan bu yana gündemde olan son 4-5 yılda popülaritesi ve farkındalığı artan bir sektör olan E-Sporun, ‘kendi içerisinde farklı oyunlara ve alanlara bölünüyor olma’ özelliği ile diğerlerinden ayrıldığını söyleyen Türkiye E-Spor Federasyonu Başkanı Alper Afşin Özdemir, “Bugün 10 tane oyun etrafında dönen bir ekosistem varken yarın belki bu sayı 50’ye 100’e çıkacak. E-Sporun farkındalık olarak çok uzun olmayan bir vadede en popüler spor dalı olarak konumlanacağına inancım tam” dedi.

“TÜRKİYE ÖNCÜ ÜLKELERDEN BİRİ”

Türkiye’nin E-Spor alanında öncü ülkelerden biri olduğuna dikkat çeken Özdemir, “Ciddi bir oyuncu ve takipçi kitlesi var. İyi takımlarımız ve oyuncularımız var. Biz aslında federasyonumuzla beraber bu öncülüğü korumak, daha da yukarı çıkarmak, Türkiye’yi E-Spor ekosisteminde tüm dünyada konuşulur bir ülke haline getirmek istiyoruz” diye konuştu.
Federasyon olarak öncelikle E-Spor ekosisteminin çerçevesini belirlemek istediklerini vurgulayan Özdemir, “Bu anlamda çalışmalarımız devam ediyor.

FACEBOOK YORUMLARI

SONSÖZ YORUMLARI

Lütfen yorumunuzu girin
Lütfen adınızı girin