Bazı partiler arasında ittifaklar yapılsa bile bunun yerel seçim sonuçlarını etkileyecek bir ağırlığı olacağını sanmıyorum.
Bana kalırsa, partilerin izlemesi gereken doğru seçim stratejisi, toplumun genelini kucaklama potansiyeli olan adaylar bulmasından geçiyor.
Parti tabanlarının, tepede yapılacak ittifaklara uyma zorunlulukları yoktur çünkü.
++

Peki, doğru aday nasıl bulunur?
Adayın dürüst olması, geçmişinde hiçbir leke bulunmayışı birinci kriter olmalıdır.
İkinci kriter, yöneticilik yetenekleri taşımasıdır. Yüzlerce milyon liralık bütçelerin, binlerce kişiden oluşan kadroların başına bu konularda hiçbir tecrübesi olmayan kişiler seçilmemelidir.
Adayın güler yüzlü, sempatik, konuşkan olması üçüncü kriterdir.
Ve tabii şu kriterin önemi de çok büyüktür:
Aday olacak kişi, yolları, bahçeleri, parkları, kültür merkezleri, ulaşım olanakları ve altyapısıyla bugünkünden çok farklı çağdaş dokuya sahip kentler hayal etmelidir.
++
Sonuç olarak şunu söyleyebilirim:
Partilerin ittifak için birbirlerini ziyaret etmeleri, komisyonlar kurmaları, gece yarılarına kadar çalışmaları, liderlere sunulmak üzere raporlar filan hazırlamaları zaman kaybından başka bir şey değildir.
Halka sıcak gelecek doğru adayı bulmadan seçime girilir ama seçim kazanılmaz.
137.5 KİLOMETRE HIZ
Otoyollarda hız sınırı artacak, 137.5 kilometreye çıkacak.
Bu konudaki açıklamayı İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, İstanbul’da düzenlenen Trafik Mağdurları Günü’nde verdi.
Aynı toplantıda yapılan bir diğer konuşmada ise şu istatistiki bilgi açıklandı:
“2007-2017 yılları arasında karayollarında meydana gelen trafik kazalarında 50 bin kişi hayatını kaybetti.”
Ve yine aynı toplantıda trafik kazalarının en önemli nedenlerinden birinin aşırı hız olduğu söylendi.
İçişleri Bakanı’nın otoyollarda hız sınırıyla ilgili nihai kararı vermeden konuyu bir kez daha düşünmesinde yarar var.

FACEBOOK YORUMLARI

SONSÖZ YORUMLARI

Lütfen yorumunuzu girin
Lütfen adınızı girin

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.