Türkiye de yılda 7.500 kişi trafik kazalarında ölüyor, 300 bin kişi yaralanıyor ve bunun da ortalama % 10’u olan 30 bin kişi ömür boyu sakat kalıyor.

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu Otoyollarda hız sınırının 5 kilometre / saat daha artırılacağını açıklayınca Karayolu Trafik ve yol güvenliği Derneği Genel Başkanı İhsan Memiş’e ne düşündüklerini sordum.

“Türkiye de her 7 kişiden bir kişi kendisinden veya ailesinden trafik mağdurudur. Hızın tek başına toplam ölümlere oranı % 47’dir” diyen Başkan Memiş’in sorularıma verdiği yanıtlar şöyle:
Soru: Bakan Soylu’nun açıklamasını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Memiş: “Sürücü kalitesinin ortalamanın altında olduğu ülkemizde hızın da daha çok artırılması var olan korkunç ölüm sayılarını Türkiye’ye  daha çok yaşatacaktır.
Otoyollarda hız limitleri   otomobillerde 120+12=132 km/h şeklinde uygulanmaktadır. Ancak
her sürücü ortalama kendine göre bir hızda üstüne koymaktadır. Yani bu hız 140-150km/h arasında seyir etmektedir.”

Soru: Bu nedenle mi hız artırımı düşünülüyor?

Memiş: “Diğer yönden Otobanların kanunen sol ve sağ yan tarafları korunaklı ve kapalı
olması gerekirken, Türkiye de otobanların her yanı açıktır. İnsanda, evcil  hayvanı da  ve yabani hayvanda girmektedir. Otobanlarda sürücüler  bugün için yolcu ve yük
taşımacılığının toplamda ¼ ü buradan yapmaktadır. Bu rakamlar Türkiye ulaşımında çok önemli bir kazanımdır. Ancak taşımacılıkta siyaset ve ticaretten önce  can ve mal güven
aralığı birinci derecede üstün tutulmalıdır.”

Soru: Yüzde 5 hız artışı ne sonuçlar doğurur?

Memiş: “Tüm teknik verilere ve testlere göre ortalama hız % 5 oranında arttığında, tüm ölümler de 4 kat yanı % 20 artmaktadır. Çarpma ve çarpışma hallerinde hızın 100 km/h olduğu bir yolda ölümde mutlak %100 oranında olmaktadır.
Otobanlarda hız sınırlarının artırılmasında hızın  130 Km’nin de daha çok üstüne çıkması  bu çarpma ve çarpışmada kim hayatta kalacaktır. Bu söylemlerin çıkması bile birçok  hız
tutkunu magandanın can almasına sebebiyet verecektir.

Altın madenini nasıl gramla tartıyorsak ülkemiz insanlarının can güvenliğinin korunması
için hızında yüzlerce defa tartılması test edilmesi gerekir. Can güvenliğinde siyaset veya bilgisizlik olmaz. Bu söylemlere Sayın Emniyet Genel Müdürünün ve Kara Yolları Genel Müdürlüğü Yetkililerinin karşı çıkmaması da üzücüdür.
Ayrıca; Türkiye de denetim çok az personel ile yapılmaktadır. Her ilde toplam  araç sayımızın 1/000 kadar trafik personeli olmalıdır. Eskort hizmetleri trafikten sayılmamalıdır.
Sayın Bakanın bürokrasi ve siyasetçileri değil, bu alanda tarafsız ve uzman  olan STK olarak bizleri de dinlemesini talep etmekteyiz.”

FACEBOOK YORUMLARI

SONSÖZ YORUMLARI

Lütfen yorumunuzu girin
Lütfen adınızı girin

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.