Yol yapmak yetmiyor, Denetim de gerekiyor!

0
565

Ak Parti iktidarı döneminde binlerce kilometre yeni otoyol ve bölünmüş yol hizmete açıldı. Ama altyapıdaki bu önemli hamle kazaları azaltmadı.

Türkiye’de günde ortalama 12 kişi trafik kazalarında ölüyor. Daha dün Kocaeli-Gebze’de refüjü aşarak karşı yola giren bir TIR, çarptığı minibüste aynı aileden 4’ü çocuk 6 kişinin ölümüne neden oldu.
Kazaları önlemek ya da en aza indirmek için şu sorulara gerçekçi yanıtlar bulunması gerekiyor?
-Şehir içi ve şehirlerarası yollarda etkin trafik denetimi yapılıyor mu?
-Kuralları hiçe sayanlara verilen cezalar caydırıcı mı?
-Ölümlü kazalara yol açan sürücülerin çoğunun ya hiç hapis cezası almaması ya da birkaç aylık hapisle kurtulması doğru mu?
-Trafikte seyreden araçların teknik donanımları yeterli mi?
-Sürücüler direksiyona oturmadan önce iyi eğitim alıyorlar mı?
-Ehliyet alma yaşı 18’den 24-25’e yükseltilemez mi?
-65 yaşın üstündeki sürücüler trafik açısından tehlike oluşturmuyor mu?
-Sürücüler için periyodik fiziksel ve psikolojik muayeneler yapılması gerekmez mi?
-Yolcu ve yük taşımacılığında karayollarının payı çok mu ağır?
-Taşımacılıkta demir  ve deniz yollarından yeterince yararlanılıyor mu?
-Kişisel araba sahipliğinin özendirilmesi, toplu taşımacılığın ihmali kazaları artıran ana etkenler arasında sayılabilir mi?
Kazalara kader gibi bakmaya başladık artık. Önlemek için neredeyse hiçbir şey yapılmıyor.

İktidar tam bir çaresizlik yaşıyor, muhalefet dev sorunu görmezden geliyor.
Karayolları, üzerinde araçla seyredenlerin ölüm piyangosu bileti aldığı bir platforma dönüştü.
Dikkat! Bu piyango her an size de vurabilir!