Ana Sayfa Sağlık Uyuşturucunun yeni adı ‘şeker

Uyuşturucunun yeni adı ‘şeker

75
PAYLAŞ

Kaliforniya Üniversitesi’nde yapılan araştırmalarda şekerin alkol ve tütün kadar zararlı olduğu ve bağımlılık yaptığını iddia edildi.
NEW YORK – Uzmanlar, alışkanlık haline gelen şeker kullanımının yasal düzenleme yapılarak kısıtlanmasını öneriyor. Araştırmalara göre dünyada şeker kullanımı son 50 yılda 3 kat arttı. Yılda ortalama, her 7 sani

yede bir şeker hastalığı yüzünden 1 kişi ölüyor. Besleyici hiçbir değeri olmayan bu gıdanın son zamanlarda tütün kadar tehlikeli ve zarar verici olduğu, hatta bağımlılık yaptığı için uyuşturucu sınıfına sokulması gerektiği tartışılıyor.
İÇKİ VE SİGARA KADAR ZARARLI
Kaliforniya Üniversitesi’nde yapılan araştırmalarda şekerin alkol ve tütün kadar zararlı olduğu ve bağımlılık yaptığını iddia edildi. Uzmanlar, günümüzde artan hastalıkların en temel sebeplerinden biri olan şeker hakkında, toplumun bilinçlendirilmesi ve yasal düzenlemeler için bir an önce harekete geçilmesi gerektiğini düşünüyor.
TOKSİK ETKİSİ VAR
The American Journal of Clinical Nutrition’da 2004 yılında yayımlanan, mısır şurubunun kilo aldırması ile ilişkisini gösteren çalışmanın ardından, insanlar mısır şurubu içeren yiyeceklerden kaçınmaya, bazı üreticiler ise bu maddeyi ürünlerinden çıkartmaya başlamıştı. Ancak Kaliforniya Üniversitesi’nde obezite üzerine araştırmalar yapan Uzman Robert Lustig, şekerin mısır şurubundan daha sağlıklı olduğu fikrinin, şekeri temize çıkartma çabasından ibaret olduğunun altını çiziyor ve “Her ikisi de vücutta eşit derecede toksik etki yapıyor” diyor.
MEYVE VE SEBZE İLE KARŞILAYIN
Uzmanlar kadınlar için günlük 6, erkekler için 9 çay kaşığı şeker tüketiminin zararlı olmadığını hatta zihinsel faaliyetlerin yürütülmesi ve ruh sağlığı için ihtiyacımız olabileceğini söylüyor. Uzmanlar, “Tabi bahsi geçen şekeri meyve; pancar, mısır, patates gibi sebzelerin içinde bulunan şeker ile karşılamalısınız. Bu gıdalardaki şeker, içerdikleri lifler sayesinde şekerin kan dolaşımına karışmasını yavaşlatır, bu da kan şekerinizi kontrol altında tutmamıza yardımcı olur. Eğer bu gıdalar şeker ihtiyacınızı gidermiyorsa bal veya akçaağaç şurubu gibi alternatifleri değerlendirebilirsiniz” diyor.  (ANKA)

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam