Ana Sayfa Ekonomi Türkler otomobil tercihinde yakıt tüketimine bakıyor

Türkler otomobil tercihinde yakıt tüketimine bakıyor

46
PAYLAŞ

TEB Cetelem “Otomobil Müşterilerinin Satın Alma Davranışları” raporu: Türkiye’deki tüketicilerin otomobil satın alma sürecinde “yakıt tüketimi” birinci kriter olarak öne çıkarken “fiyat” ikinci, “güvenlik” üçüncü sırada yer alıyor”

İSTANBUL – Türkiye’deki tüketicilerin otomobil satın alma sürecinde önem verdikleri kriterler arasında yakıt tüketimi ilk sırada yer alıyor.
Tüketici finansmanı şirketi TEB Cetelem, Cetelem Gözlemevi’nin desteğiyle hazırlanan “Otomobil Müşterilerinin Satın Alma Davranışları” raporunu açıkladı.
2012 yılından bu yana Türkiye’nin de içerisinde yer aldığı rapor, bu yıl 14 ülkeden yaklaşık 8 bin kişinin görüşüne başvurularak TNS Sofres tarafından hazırlandı. Bu yılki araştırmaya Türkiye, Belçika, Almanya, İspanya, Fransa, İtalya, Polonya, Portekiz, Birleşik Krallık gibi Avrupa ülkelerinin yanı sıra, Çin, Brezilya, Güney Afrika, Japonya ve de dahil edilerek araştırma sahası genişletildi.
Dünya genelinde 80 milyonun üzerinde otomobil satışıyla bu sene yeni bir rekorun kırılacağı belirtilen rapora göre, küresel otomobil pazarında 2020’de yıllık 100 milyonun üzerinde satış rakamına ulaşılacak.
Gelişmiş ülkelerin pazarları giderek doyum noktasına ulaşırken, Avrupa, 1.000 kişiye düşen 582 binek araç sahipliği oranıyla dünya sıralamasında Japonya ve ABD’nin ardında yer alıyor. 2020 yılına kadar 1.000 kişiye düşen otomobil sayısındaki en büyük artıştan birinin de Türkiye’de yaşanacağı tahmin ediliyor. Türkiye’de bugün 171 olan 1.000 kişiye düşen araç sayısının 2020’de 236’ya çıkması bekleniyor.
Pazarların çoğunda ikinci el binek otomobil piyasasının sıfır otomobil piyasasına göre daha hareketli olması dikkati çekiyor. Örneğin; 2013 yılında Fransa, İngiltere ve İtalya’da satılan her bir sıfır araca karşın, üç adet ikinci el araç satılıyor.
Piyasa yapısı, motor ve araç tipi ülkeden ülkeye farklılık gösteriyor. İncelenen 14 ülkede sedan ve hatchback tipi araçların toplam otomobil satışlarının yüzde 80’ini oluşturduğu ve bu kasa tiplerinin araç pazarlarına egemen olduğu görülüyor. Avrupa’da hafif ticari araçlar çoğunlukla işletmeler tarafından tercih edilirken, ABD’de arazi aracı olarak sınıflanan ‘Pick-Up’lar çoğunlukla ortalama sürücüler tarafından tercih ediliyor. ABD pazarının yüzde 49’unu,Türkiye pazarının ise yüzde 28’ini hafif ticari araçlar oluşturuyor. Elektrikli araçların kullanım oranındaki artış ise yavaş seyrediyor. Elektrikli araçların yola çıkışındaki gecikmenin nedenleri arasında; mevcut ürün gamının sınırlı olması, fiyatların eşdeğerdeki bir içten yanmalı motorlu araçtan çok daha yüksek olması, pil ömrünün ve şarj istasyonlarının yetersizliğine dair kaygılar yer alıyor.
Türkiye’deki otomobil
müşterisi profili genç
Araştırmaya göre, 8 Avrupa ülkesinde yeni otomobil satın alan müşterilerin yaş ortalaması 2007’de 48 iken, 2012’de 52’ye yükseldi. En genç otomobil müşterileri, 35 yaş ile Çin’de, 40 yaş ile Güney Afrika’da ve 41 yaş ile Türkiye’de yer alıyor.
İngiltere, yüzde 35 ile otomobil satın alan kadın sayısının en fazla olduğu ülke konumunda bulunuyor. ABD’de yüzde 50’nin üzerinde olan bu oran, Japonya’da yüzde 40 seviyesinde.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam