Ana Sayfa Yazarlar Türkiye imajı nasıl etkilendi?

Türkiye imajı nasıl etkilendi?

63
PAYLAŞ

 Yıllardır, Türkiye yurtdışındaki imajını değiştirmek için neler yapmadı ki. Özel ajansları bile görevlendirdi. Hatırlıyorum, İsveç televizyonlarında reklam filmleri yayınladı. Tüm dünyada atağa kalktı.

Özellikle turizmde yatırımları yaptıktan sonra bir seferberlik ilan etti. İsveç’te İskandinavya’nın en büyük turizm fuarlarına Türkiye’den akın akın turizmciler geliyordu.

En son olarak Bodrum’dan da çok sayıda turizmciler akın etmişti. Artık akın etseler de bu akınlar boşa kürek çekme anlamında değer taşıyor. Türkiye imajı sanki bir savaştan çıkmış gibi perişan.
 

BU ETKİ UZUN YILLAR SÜRER
Türk turizminde bu yıl yaşanan krizin öyle 1 yıllık bir Tsunami dalgası gibi görmek isteyenlere buradan net söylüyorum, kendinizi kandırırsınız. Öyle Putin, mutin de kurtarmaz artık Türkiye’yi. Avrupalı gelmez ise Ruslarla bu iş gitmez. Turizmcileri bir dinleyin anlarsınız, Ruslar öyle Avrupalılar gibi para bırakan turist değil. Araplar ise daha da kötü. Araplar, çok kalabalık oldukları için restoranlarda bir kafa başına pazarlık yaparak içeriye giren turist olarak eli sıkılar olarak gösteriliyor.
Neden bu etki uzun sürer, bir kere Türkiye artık PKK terörünün dışında Ortadoğulu terör örgütleri IŞID başta olmak üzere hepsinin hedefinde. O nedenle Türkiye bu terörle yaşadıkça, Avrupalı turistleri unutsun. Bir de turist çok kaygandır. Bu alışkanlık bir başka kayarsa, ayakta alışırsa bir de memnun kalırlarsa, bu popülerlik oraya kayar.
TÜRKİYE’NİN PABUCU DAMA ATILDI BİLE
Şimdiden Türkiye yerine başka alternatifi değerlendirenler, Türkiye’nin pabucunu dama atmış gibi konuşuyorlar. Geçen yıl Türkiye’ye giden bu sene Yunanistan adalarını giderek Türkiye’den vazgeçen İsveçli arkadaşlarım, öyle fazla ’’Ah, Off’ ’diye kahretmediler. Yani yıllardır, İsveç ve İskandinavya’dan Türkiye’ye turist patlaması için yapılan o kadar emekler, uçtu gitti. Bir daha da öyle kolay, kolay gelir mi? Ben fazla iyimser değilim.
 

ŞİMDİ YİNE UYANIKLAR ÇIKAR
Şimdi, Ak Parti’ye yakın uyanıklar devreye girer. Gelecek yıl için özel tanıtım ajansları kurarlar, devletten alacakları kaynakları cebe indirerek, köşeyi de dönerlerse hiç şaşmayın. Zaten yıllardır, AB projelerinden uyduruk projelere imza atarak bunları cebe indirdiklerine tanık olduk. Buda AK Parti’nin ve partililerin hortumla modeli. İşte yeni Türkiye. Gelen vuruyor, giden vuruyor. Türbanlı kadınların Jeep’lere binerek attıkları havaların, kaynağı buralarda saklı. Şimdi onların devri.

RAHMETLİ BABAMIN TESBİTİ
Yıllar önce rahmetli olan sevgili babamın bize anlattıkları bir tespiti size ileterek bu yazımı bitireceğim. O yıllarda da Türkiye hortumlanıyordu. Aynı bugünkü gibi. O da kendisine göre bir tespit yapmıştı. Türkiye’nin sonu biliyorsunuz, Türki-ye olarak bitiyor. O kafayı bu ’’Ye’’ ekine takmıştı. Keşke bu isim olmasaydı derdi. Ona göre bu ’’Ye’’ işin özendirici tarafıydı. Bir de Türkiye’yi bir un çuvalına benzetirdi. Biliyorsunuz, vurdukça un çuvalından un tozu çıkar. Türkiye’yi de ne kadar hortumlasanız, bitmez. Koca bir Okyanus. Dibi hiç gözükmez…

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam