Turizm dünyası: Umudumuz Berlin

0
141

BU yıl Antalya turizmi için çok daha büyük önem arzeden 8- 12 Mart tarihlerindeki Uluslararası Turizm Borsası’nda (ITB Berlin) güvenlik endişesi duyanlara, “Sevdiğiniz, bildiğiniz Antalya neyse bugünkü Antalya’da o. Her şey bıraktığınız gibi duruyor. Lütfen Antalya’ya gelmeye devam edin” mesajı verilecek.

Her yıl Antalya’da turizm sezonu öncesi en önemli belirleyici unsurlardan biri olarak gösterilen ITB Berlin Turizm Fuarı, 8- 12 Mart tarihleri arasında 51’inci kez düzenlenecek. Yıllardan bu yana Rusya ile birlikte Antalya’nın iki ana pazarından biri olan Almanya pazarında yaşanan çok ciddi düzeydeki bu düşüşler nedeniyle, Antalya’da bu yıl ITB Berlin Turizm Fuarı çok daha büyük bir önem kazandı. Fuarda Türkiye’nin 3 bin 79 metrekarenin üzerinde standının 1000 metrekaresi Antalya’ya aydıldı. Fuar nedeniyle Antalya’dan 180’er kişilik 2 özel uçak kaldırılacak. Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, ilçe belediye başkanları ile bürokratlar, fuarda turizmcileri yalnız bırakmayacak. ITB Berlin’de İbradı’dan Kaş’a, Konyaaltı’ndan Alanya’ya tüm turizm bölgelerinin tanıtımı yapılacak.

TEK ÇATIDA ANTALYA MARKASI

Antalya’nın tüm uluslararası fuarlara yeni bir konseptle katılma kararı aldığını belirten Antalya Valisi Münir Karaloğlu, yurtiçi ve yurtdışında tanıtımla ilgili fuarlara artık Antalya’nın daha bütüncül katılması, bir büyük Antalya markası altında tanıtım için bir gayret ve çalışma yapıldığını kaydetti. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın da bu konuda destek verdiği ve pozitif yaklaştığını belirten Karaloğlu, “Onlarda artık Antalya’yı bir destinasyon mantığıyla tanıtmanın çok daha doğru olduğunu söylüyor ve bizi teşvik ediyorlar” dedi.

GÜÇLÜ BİR ANTALYA ÇIKARMASI

Berlin’deki fuarda Türkiye standının içinde Antalya’nın büyük bir bölümü olacağını belirten Vali Karaloğlu, “Sanki bağımsızmış gibi ama yine büyük Türkiye markası altında bir Antalya destinasyonu içinde fuara katılacak olan otel ve firmalarımız olacak. Bu sene daha güçlü bir kadroyla Almanya’da var olmak istiyoruz. Dışişleri Bakanımız sayın Mevlüt Çavuşoğlu da fırsat bulabilirse katılma niyeti olduğunu söyledi. Bu sene Berlin’de ciddi bir Antalya tanıtımı, Antalya çıkarması olacağını düşünüyorum” diye konuştu.

ALGI VE İMAJ ÇALIŞMALARI

Geçen seneki rakamlara göre Batı Avrupa’dan gelen turist sayısının bir miktar düştüğünü hatırlatan Vali Karaloğlu, “Bunu mutlaka geri almamız gerekiyor. Geri alma konusunda şu anda Almanya ve Hollanda’da Büyükşehir Belediye Başkanımızın liderliğinde algı ve imaj çalışması yapan bir ekibimiz var. Bu fuarla beraber algı ve imaj operasyonunu da tamamlamış olacağız. Hedefimiz 2016’dan daha iyi bir turizm sezonu geçirmek ve Batı Avrupa’da Almanya, Hollanda, Belçika, İskandinav ülkeleri ve İngiltere bizim için önemli pazarlar” dedi.

TURİZM DEĞERLERİ ÖNE ÇIKACAK

Tanıtımda ise bütün değerler ve turizm çeşitlerinin öne çıkarılacağını kaydeden Vali Karaloğlu, şöyle dedi:

“Fuara katılacak firmaların bir kısmı da zaten deniz- kum- güneşin dışında alternatif turizm yapan turizmcilerimiz ve kendi aktivitelerini orada tanıtacaklar. Antalya’da son dönemde alternatif turizm açısından da çok özel çalışmalar var. Antalya’nın en az deniz- kum- güneş potansiyeli kadar alternatif turizm potansiyeli var ve onu da bir paket, ürün olarak müşteriye ulaştırmak istiyoruz. Almanya’daki fuar bunun için önemli bir fırsat olacak.”

‘ANTALYA’YA GELMEYE DEVAM EDİN’

Vali Karaloğlu, fuar süresince yapılacak tüm görüşmelerde güvenlik endişelerine karşı şu mesajların verileceğini anlattı:

“2104- 2015’de sizin sevdiğiniz, bildiğiniz Antalya neyse bugünkü Antalya’da o. Antalya’da bir şey değişmedi. Güvenlik de, Antalya’daki turizm kalitesi de, turizmle iştigal eden- çalışan insan kalitesi de değişmedi. Kentteki o sıcak, misafirperver Antalya halkı da değişmedi. Her şey bıraktığınız gibi duruyor. Lütfen Antalya’ya gelmeye devam edin. Bizim vereceğimiz mesaj bu. Güvenlikle ilgili bizim sorunumuz yok ki onu düzeltmeye çalışalım. Şu anda Antalya dünyanın en güvenli şehirlerinden biri, öyle kalsın diye de tüm arkadaşlarımızla ciddi bir mücadelemiz var. Bunu anlatmaya çalışacağız.”

ÇOK ÖNEMLİ BİR DÖNEM

Akdeniz Turistik Otel İşletmecileri Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, ITB Berlin’in sektörün en büyük fuarlarından biri ve dünya seyahat turizm endüstrisinin buluşluğu bir platform olduğunu söyledi. Yağcı, “Bizim açımızdan çok önemli çünkü Almanya Türkiye’nin ve Antalya’nın birinci kaynak pazarı ve Avrupa pazarının öncü ülkesi konumunda. Dolayısıyla bu fuarda Antalya olarak hem kamu hem özel sektör olarak bulunup 2017’nin Avrupa anlamında iyi geçmesini sağlayacak çalışmaları gerçekleştireceğiz. Fuarın öncü konumunda olan bakanlık çok büyük bir stantla Türkiye’yi temsil edecek. Bizim bu dönemde sürekli sahada olmamız lazım, pazarla olan iletişimimizi artırmamız lazım, özellikle çok önemli bir dönem” dedi.

HEDEF 5 MİLYON ALMAN

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, ITB Berlin’de kaybolmuş gibi görünen talebi tekrar canlandırmanın en büyük amaçları olduğunu söyledi. Tekrardan 2015 seviyelerine ulaşmak istediklerini belirten Ayık, “Gerek otelcilerin münferit, gerekse bizlerin yapacağımız bir takım girişimlerle 2016’da 3 milyon 750 bin olan sayıyı tekrardan 5 milyonun üzerine taşımayı amaçlıyoruz. Bütün çalışmalar bu doğrultusunda. Çok geniş bir katılım olmasını bekliyoruz. Muhtemelen bir takım özel alanlara eğilim gösterilecek gastronomi ve tatil kültür alanına daha fazla önem verilecek. ITB Berlin olarak düşünmemek lazım başta Almanya olmak üzere Avrupa’nın tümünde Valilik ve Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde imaj algı çalışmaları yapılıyor ve bunların da çok etkili olacağını düşünüyoruz. Erken rezervasyon umduğumuz gibi gitmiyor ama en azından son dakika satışlarıyla talebin tekrar canlanmasını bekliyoruz” şeklinde konuştu.

BİREBİR MARKAJ

ITB Berlin’de çok büyük bir basın toplantısı gerçekleştirileceğini söyleyen Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Duran, Kempinski Adlon Berlin Hotel’deki toplantıda Alman ve fuara katılan diğer uluslararası basın kuruluşlarına Antalya’nın güvenli bir şehir olduğu, deniz- kum- güneş turizminin dışında tarihi, kültürü, sanatı, gurmesi gibi her şeyin de olduğunun anlatılacağını kaydetti. TUİ, Thomas Cook, Öğer gibi büyük tur operatörleriyle de görüşmeler yapılacağını anlatan Duran, şunları dedi:

“Bu görüşmelerimizde Alman menşeli şirketler de yanımızda olacak. Antalya destinasyonunu daha iyi hale nasıl getiririz onun çalışması içindeyiz. Ayrıca tüm oteller ITB Berlin boyunca birebir kontaklarıyla, hatta daha önce kalmış yabancı konukları birebir davet etmek dahil olmak üzere çok ciddi bir atak var. Almanya’da erken rezervasyonlar çok yavaş gitmekle beraber nisan- mayıs sonrasında son dakika bir hareketlenme bekliyorum. Çünkü rakip ülkeler ciddi doluluğa ulaştı ve fiyatları pahalılaşmaya başladı. Yine ciddi bir kesimi, en azından 2016 kadar misafiri koruyacağımıza inanıyorum.”