Ana Sayfa Güncel “Taksicinin can güvenliğini kabinler sağlayacak”

“Taksicinin can güvenliğini kabinler sağlayacak”

32
PAYLAŞ

10 yıl içinde saldırıya uğrayan 110 taksi şoförümüz işinin başında şehit edilmiştir. Yıllardır üzerinde ısrarla durduğumuz koruma kabinli taksi projemizin yetkililerimiz tarafından değerlendirilmesini ısrarla beklemekteyiz” dedi.
TŞOF Başkanı yaptığı yazılı açıklamada, son günlerde artan taksici gasp ve cinayetlerinin önüne geçilmesi gerektiğini belirtti. Panik butonu olan, GPRS sistemli taksilerin hayata geçirilmesine son derece olumlu baktıklarını ancak taksicilerin can güvenliğini sağlamakta yetersiz kaldığını belirten Apaydın, taksici esnafının can güvenliğinin sağlaması için yıllar önce kabinli taksi projesini gündeme getirdiklerini ifade etti. Yetkililerin taksilerin koruma kabinli taksilerle değiştirilmesini içeren projelerine kulak verilmesini isteyen Apaydın00, “Projeye göre taksisini değiştirecek olan esnafımızdan bir defaya mahsus olmak üzere KDV ve ÖTV alınmayacaktır. 10 yıl içinde saldırıya uğrayan 110 taksi şoförümüz işinin başında şehit edilmiştir. Yeni yılın ilk günlerinde Uşak’ta bir taksicimiz öldürüldü, İstanbul’da da bir taksicimiz başından vuruldu. Yıllardır üzerinde ısrarla durduğumuz koruma kabinli taksi projemizin yetkililerimiz tarafından değerlendirilmesini ısrarla beklemekteyiz. Eğer aracını yenileyecek taksici esnafı teşvik edilerek bir defaya mahsus vergi muafiyeti getirilmesi halinde hem esnafın bütçesi rahatlayacak hem de araçlarını değiştirmesine imkan tanıyacaktır” dedi.
Taksilerin yenilenmesi projesinin sadece güvenlik standartlarını artırmasının yanı sıra hizmet standardını da artacağını ifade eden Apaydın, “İnsanımıza layık şekilde yüksek bir hizmet verilecektir. Ayrıca, çevre ve ses kirliliğinin önlenmesine de büyük katkısı olacağından, AB’de gördüğümüz standartlar bizim taksilerimizde de olmasını çok yerinde buluyoruz. Koruma kabinli taksilerin Türkiye’de üretilecek olması otomotiv sanayine canlılık getirecek ve işsizliğin önüne geçilecektir. En önemlisi yan sanayi gelişecektir. Ancak, araçların 1-2 yıl içerisinde değil, 4 veya 5 yıllık bir süre içerisinde değişimi gerçekleştirilmelidir” dedi.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam