“Tabii ki evet” mi, “Elbette hayır” mı?

0
370

Referandum için sandığa gitmemize iki ay kaldı ama partiler seçmeni evet ya da hayır oyu kullanmaları yönünde etkileyecek güçlü sloganlar bulmuş değiller henüz…

Ak Parti’nin şarkısındaki “Tabii ki evet” sözü slogana dönüşebilir. CHP
ise henüz düşünme aşamasında. Onlar da belki “Elbette hayır”,
“Kuşkusuz hayır” gibi sloganlarla çıkarlar seçmenin karşısına.
Hazine’den milyonlarca lira kaynak aktarılan, ülkeyi yönetme
iddiasındaki partilerin, slogan bulma konusunda gazoz, çikolata, reçel,
cips, tereyağı, yoğurt firmalarının bile gerisinde kalması üzücü doğrusu.

Eskiden siyasiler daha mı yaratıcıydı acaba?
Demokrat Parti’nin 1950 seçiminde kullandığı “Yeter! Söz milletindir” sloganı o günün ruhuna yüzde yüz uygundu ve seçmende karşılık buldu, partiyi iktidara taşıdı.
1965 seçimine Adalet Partisi, “Sıcak aş, dertsiz baş, mutlu yurttaş” sloganıyla girip kazandı.
Turgut Özal’ın ANAP’ının 1983’te ortaya koyduğu “Çağ atlayan Türkiye” sloganı da partinin felsefesini yansıttığı için sonuç aldı.
SHP’nin, seçim afişlerinde Turgut Özal’ı balon biçiminde çizip altına “Söndürün şu balonu” sloganını yazması da etkileyiciydi.
Bugünkü partiler, özellikle de CHP, referandum çalışmasının, seçmeni etkilemeye dönük reklam kampanyası olduğunu unutuyor galiba.