Ana Sayfa Sağlık Soğuklarla gelen hastalıklara kapınızı kapatın

Soğuklarla gelen hastalıklara kapınızı kapatın

99
PAYLAŞ

Memorial Şişli Hastanesi Dahiliye Bölümü’nden Uz. Dr. Özgür Mollaoğlu, kışın sağlıklı kalmak için mevsimsel değişimler sonucu zayıf düşen bağışıklık sistemini güçlendirecek önlemler almanın önemine değindi.

ANKARA () -Memorial Şişli Hastanesi Dahiliye Bölümü’nden Uz. Dr. Özgür Mollaoğlu, kış aylarında çocuklar, yaşlılar, gebeler, kalp, tansiyon, şeker, karaciğer ve böbrek hastalığı gibi kronik rahatsızlıkları olanların; soğuk algınlığı, , sinüzit, bronşit ve zatürre gibi hastalıklara karşı daha dikkatli olmalarını önerdi.
-KIŞIN DA EGZERSİZ YAPMAYA DEVAM EDİN-
Güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak için ilk adımın, sağlıklı yaşam stratejilerinin uygulanması olduğunu ifade eden Mollaoğlu, sigara ve diğer tütün ürünleri ve alkolden uzak durmanın önemli olduğunu belirtti. Mollaoğlu, günlük düzenli egzersiz yapmanın bağışıklık sistemi üzerinde olumlu etkisi olduğunun araştırmalarla ortaya çıkartıldığını, bu nedenle de enfeksiyonların en sık görüldüğü kış aylarında spora ara vermeyip, düzenli bir şekilde egzersiz yapmaya devam edilmesi gerektiğini açıkladı. Dikkat edilmesi gereken unsurun ise mevsime uygun kıyafetlerin ve aksesuarların kullanılması olduğunu vurgulayan Mollaoğlu, Erişkin bir kişinin günde ortalama 6-8 kilometre yürümesi gerektiğini ve bu faaliyeti açık havada yapmanın; ihtiyaç olan direnç, zindelik ve enerjiyi artıracağını belirtti.
-UYKUSUZ KALMAYIN-
Vücut direncini artırmak için yeterli sürede uykuya ihtiyaç olduğunu bildiren Mollaoğlu, “Erişkin bir kişi, günde yedi-dokuz saat uyumalıdır. Kalp atımları, kan basıncı ve solunum sayısı uyku sırasında düşer. Ayrıca vücuda yararlı hormonların salınımı uyku sırasında artış gösterir. Yeme içme gibi vücut restorasyonu için çok önemli olan uyku, dengeli ve düzenli olmalıdır. Uyku için en ideal saatler gece 23.00 ile sabah 07.00 arasıdır” açıklamasında bulundu.
-VİTAMİN DESTEĞİ ALINABİLİR-
Mollaoğlu’nun açıklamalarına göre, yeterli sebze ve meyve tüketilmeyip bunun yerine daha çok beyaz ekmek tercih edenler günlük multivitamin ve mineral desteği alabilir. Selenyum, A,C,E vitaminleri,  bağışıklık sistemini güçlendirdiği bilinen D vitamini ve B vitaminlerini içeren multivitaminler kullanılabilir. Üzerinde tartışmalar yapılsa da, bol C vitamini tüketiminin gripten koruduğunu ifade eden Mollaoğlu, “Son zamanlarda D vitamini eksikliği olan kişilerde kış hastalıklarının daha çok görüldüğünü gösteren pek çok araştırma yapılmıştır. D vitamini seviyesini yükseltmenin en kolay yolu güneşlenmektir. Bu mümkün olmuyorsa D vitamini takviyesi alınabilir. Yüksek dozlarda vitamin kullanımının yarardan çok zarar vereceği unutulmamalıdır” ifadelerini kullandı.
-ELLERİNİZİ YIKAMAYI İHMAL ETMEYİN-
Sık görülen kış hastalıklarından korunmanın en basit ve etkili yolunun hijyen kurallarına uymaktan geçtiğini hatırlatan Mollaoğlu, öncelikle ellerin kurallara uygun bir şekilde yıkanması ve dış ortamlara temas ettikten sonra burna, göze, ağza temas ettirilmemesi gerektiğini bildirdi. Mollaoğlu, kış aylarında hastalıklardan korunmak için şu önerilerde bulundu:
“Kapalı mekanlardan, havalandırması iyi olmayan yerlerden mümkünse olduğunca uzak durulmalıdır.
Mevsime uygun giyinmeye özen göstermeli, ne çok ince nede çok kalın kıyafetler tercih edilmemelidir.
Yaşam ortamı ısısını normal zamanda 25 uyku sırasında 22 derece olmasına özen gösterilmelidir.
Öksüren, aksıran kişilerle aynı ortamda bulunmamaya dikkat edilmelidir.
Her yıl düzenli olarak , kasım aylarında grip aşısı yaptırılmalıdır.
Şeker, böbrek, akciğer hastalıkları olan ile yatalak, yaşlı olan bağışıklığı zayıflamış hastalara doktor kontrolünde zatürre aşısını yaptırılmalıdır.
Özellikle büro, ofis ve okullarda kalem, kitap, bilgisayar, bardak gibi özel eşyalar başkalarıyla kullanılmamasına özen gösterilmelidir.
Mendiller tek kullanımlık olarak tüketmeli tekrar tekrar kullanılmamalıdır.
Beslenme ve uyku düzenine özen göstermeli özellikle C vitamininden zengin meyve-sebzeleri tüketmeye özen gösterilmelidir.
Ne çok sıcak nede çok soğuk olmak kaydıyla sıvı tüketimi artırılmalıdır.
Bilinçsiz ya da eczane tavsiyesiyle ilaç özellikle de antibiyotik kullanılmamalıdır.
Güneşli kış günlerinde açık havada dolaşılmalıdır.
Aşırı efor gerektiren sporlar sağlık kontrollerimizden sonra yapılmalıdır. Depresyondan korunmak için vücut enerjisi arttırılmalıdır. Düzenli egzersiz, sağlıklı beslenme ve düzenli uykunun yanı sıra; arkadaşlarla vakit geçirmek, işyerinde kısa molalar vererek keyif alınan aktiviteler yapmak önemlidir.”

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam