Bugün anlatacağına altmış yıl geriden harmanlayarak gelme, old school/eski okul yazım usulünü bozmayayım.60’da ortaokula başlayana kadar ergenlik referansım;Moda Mektep Sokak No 22’de ki anneannemin ahşap evinin tavanarasinda, açmam kesin yasak olan, ceviz sandıktı.

Neler yoktu ki bu sandıkta? Balkan fatihi, Atatürk ve İttihatçıların gerilla hocası büyük dede Kolağası Nuri beyin madalya ve kılıçlarından tutunda, genç avukat dayımın cinsel edebiyat külliyesine kadar eğitici yayınlar. Suratı sivilce dolu beni tabii ki neyin nerde olduğunu anlatan Kinsey raporu ve Çağlayan yayınları Mayk Hammer külliyatı ilgilendiriyordu. Fare korkusundan yanıma mahallenin belalısı marko kedimizi alıp ev halkı aşağılarda meşgulken fırlardım tavan arasına. Buradan kazandığım özlü bilgileri “doktorculuk ve cicini göreyim türü evcilik oynadığım” akraba ve komşu kızlarına aktarmak en büyük zevkimdi. İki torununu elinde avucundakileri satarak okutan anneannem Fehime hanım orta katı devrin en büyük romantik şairlerinden Celal Sılay’a kiralamıştı. Kitabın yazdığı gibi her akşam küfelik olarak eve getirilip bırakılan şair gündüzleri evde olmadığından kapısı bacası açık odasının çekmecesinde ki cinsel içerikli resimler tam bir hazineydi.

Tavan arasında ki sandık…
Yatılı lise günleri başlayınca “Ne güzel komşumuzdan Fahriye abla” bahçe duvarına bitişik evde bize özel gösteri yapan domestik gözdemize ağaç tepelerinden attığımız rontlarla eğitimimizi pekiştirirken artık gerçekle yüzleşme zamanı gelmişti. Yatılın özel günü Çarşamba yarım gündür. Haldır haldır vapurla Beyoğlu’na geçip Alkatraz Sinemasın’da araya atılan 30”lik parçalarla sinemada erotizmi yaşadıktan sonra ver elini, kolay inip dönüş vapuruna yetişebilmek için Abanoz Sokağı yerine, Yüksek Kaldırım. Delikanlının gerçekle imtihanı vizitenin ücrete tabi olduğu genele açık evlerde gerçekleşirdi. Ofsayt beyler deyip içeriye göz atıp seçimini yapıp odaya kapağı attıktan sonra aceleye getirilen pop quiz’i geçip milli oldun oldun yoksa yatılı hayatında istikbalin kararırdı. Temel eğitimini tamamlayıp kemale erip Üniversite yıllarımızda daha seçmeci erotik filmlere sıra geldiğinde karşımıza bu türün kraliçesi Sylvia Kristel Emmanuel’le çıktı. Parça seyrinden “Hisli duygular”a terfi edince sınıf atladık.Cinsel dürtülerin entelektüel derinliğine ve yorumlamalarına indik. 74’ün bu ikon filminden sonra onu Temel İçgüdü, Gözü Tamamen Kapalı, Dokuz Buçuk Hafta, Sevgili, Kışkırtma, Paris’te Son Tango vb. izlediyse de bana göre onu aşmayı bırakın yanına yaklaşanı dahi olmadı. Yaşama yol gösteren, seyrederken eğiten filmlerin 100’lük listesini bu linkte görebilirsiniz. https://www.sinemia.com/sosyal/en-iyi-filmler/dev-liste-100-erotik-film.
O gündür bu gündür “soft porno parça atmak” formatı; Filmlerin içine, mesela “Vahşi Orkide”de olduğu gibi, unutulmaz sevişme sahneleri serpiştirmeye dönüştü. Günümüze evrildiğimizde erotik filmler yapımı seyreldi. Son örneklerin en yenisi, Başka Sinema’da gösterilen “Hizmetçi” filmi92 yapımı Sevgili(L’evant) filmini çok ansıttı. Zarif filmler kuşağında François Ozon Fransız dokunuşu ve Marine Vacth’ın naif oyunculuğuyla liseli eskort kızı oynadığı Genç ve Güzel (2013)filmiyle erotik sinemaya yeni bir soluk getirdi. Ozon’un önümüzde ki günlerde Lolita’lıktan genç kadınlığa geçen Marian Vacth ile çevirdiği Tutku Oyunu (2017) sinemalara geliyor. İzleyip görelim bakalım erotizmde nerelere geldik.