Ana Sayfa Güncel Sağlıkta yeni dönem

Sağlıkta yeni dönem

121
PAYLAŞ

Hükümet sağlık kurumlarının daha kaliteli hizmet vermesini sağlamaya yönelik düzenlenen Yönetmelik’te değişiklik yaparak, sağlık kuruluşlarının kalite puanlarının yayınlanmasının önünü açtı. Sağlık Bakanlığı’nın “Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmeliği” ’de yayınlanarak yürürlüğe girdi. Eski yönetmeliği yürürlükten kaldıran Yönetmeliğe göre yeni olarak sağlık kurum ve kuruluşlarının uygulaması gereken sağlıkta kalite standartları ve bunlara ilişkin rehberler bundan böyle Genel Müdürlükçe hazırlanarak Bakanlığın internet sitesinde yayınlanacak. Sağlık kurum ve kuruluşları, sağlıkta kalite standartları ve rehberlerinin yayımlandığı tarihten itibaren altı ay sonra sorumlu tutulacaklar.
Genel Müdürlük, sağlıkta kalite standartlarının etkinliğini artırmak amacıyla uygulamaya yönelik uzaktan ya da yerinde eğitim faaliyetleri düzenleyecek ya da düzenlenmesini sağlayacak.
Bakanlık, sağlıkta kalite standartları doğrultusunda sağlık kurum ve kuruluşlarını değerlendirecek.
Sağlıkta kalite standartlarının hazırlanması, değerlendirme süreci ve değerlendiricilerin belirlenmesine ilişkin tüm iş ve işlemler Genel Müdürlükçe yürütülecek.
Değerlendirmeler her yıl, Bakanlığın belirlediği tarihlerde Bakanlıkça yapılacak. İlgili yıldaki kalite puanı 95 ve üstü olan kurum ve kuruluşlar, öz değerlendirme sonuçlarını takip eden yılın Ocak-Haziran ayları arasında Bakanlığa göndermeleri durumunda o yıl değerlendirme yapılmaz ve mevcut kalite puanının geçerliliği devam edecek. Ancak kurum ve kuruluşun talebi üzerine yeniden değerlendirme de yapılabilecek.
Değerlendirmeler önceden ilan edilen takvime ve Genel Müdürlükçe yayımlanan sağlıkta kalite standartları değerlendirme rehberine uygun olarak gerçekleştirilecek.
Sağlıkta kalite standartlarının tümü veya Genel Müdürlükçe belirlenecek bir kısmı ve bölümler üzerinden değerlendirme yapılabilecek.
Sağlık kurum ve kuruluşları değerlendirme sonucunun tebliğinden itibaren somut delillerle birlikte en geç yedi gün içinde yazılı olarak Bakanlığa itiraz edebilecek. İtiraz başvuruları, Bakanlıkça en geç otuz gün içerisinde sonuçlandırılacak.
Sağlık kurum ve kuruluşlarında kalite puanı, Genel Müdürlükçe yayımlanan sağlıkta kalite standartları puan hesaplama rehberine uygun şekilde hesaplanacak. Sağlık kurum ve kuruluşlarının ilgili yılda aldıkları kalite puanları takip eden yılın sonuna kadar geçerli olacak.
Bakanlık, sağlık kurum ve kuruluşlarının kalite puanlarını ilan edebilecek, bu ilanın takip eden yılın ilk üç ayında yapılması esas olacak.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam