Ana Sayfa Sağlık Sabah yapılan egzersiz bel ağrısı için birebir!

Sabah yapılan egzersiz bel ağrısı için birebir!

81
PAYLAŞ
Sabah yapılan egzersiz bel ağrısı için birebir!
Sabah yapılan egzersiz bel ağrısı için birebir!

Sporsuz geçirdiğimiz her gün, hayatımızda çeşitli rahatsızlıklara davetiye çıkarıyoruz. Bunlardan biri de bel ağrısı…

sabah-yapilan-egzersiz-bel-agrisini-onluyorYaşam alışkanlıklarımız açısından duruş bozuklukları ya da yanlış yatak seçimi başta olmak üzere pek çok şey bel ağrısı’na neden olabiliyor. Biz hayatımıza hareketi katmadıkça da problem giderek kronikleşiyor. Oysa her sabah yapacağınız basit egzersizlerle bunun önüne geçebilirsiniz. Acıbadem Ankara Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Nural Aydın, evde yapılacak egzersizlerin önemini anlatıyor…

1Yataktan kalktıktan sonra esneme hareketleri yapın

Birine sorduğumuzda “bel ağrım yok” dese de, mutlaka her insan hayatının bir döneminde bel ağrısı çekiyor. Bunun çok çeşitli sebebi olmakla birlikte ilk akla gelen nedenleri; yanlış duruş ve oturuş bozukluğu, yanlış yatak seçimi, fazla kilo, sürekli oturarak ya da ayakta çalışmak… Bu yüzden Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Nural Aydın, bel ağrıları fizik tedavi ve rehabilitasyon aşamasına gelmeden önce, yataktan kalkar kalkmaz yapılacak esneme hareketlerinin bel kaslarına çok faydalı olduğunu söylüyor. Vücudu yukarı çeker gibi esneme egzersizi, ayakta iken kolları duvarda esnetme hareketleri gibi 7’den 70’e herkesin uygulayabileceği bu yöntemler, vücuda hiçbir şekilde zarar vermemekle birlikte zaman içerisinde daha esnek bir vücut formunun oluşmasına yardımcı oluyor.

2Ağırlık kaldırmak kasları güçlendirir fakat…

Evde uygulanması en kolay yöntemlerden biri de ağırlık kaldırma egzersizleri… Böylece çalışan vücut kasları daha dayanıklı oluyor. Yalnız kas dayanıklılığını artırmak için yüksek kilolu ağırlıkların tercih edilmemesi gerektiğinin altını çizen Dr. Nural Aydın, “Düşük kilolar ile set sayısı artırılarak yapılması, daha sağlıklı sonuçlar alınmasına yardımcı olur. Düşükten kastımız kişiye göre değişeceği için, bir fizik tedavi uzmanı ile vücudun ihtiyaçlarına, ağrı noktalarına ve yaşa uygun bir şeması belirlenmeli” diyor.

3Su içmeden egzersize başlamayın

Egzersiz yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli faktör; vücudun yeterli su miktarına sahip olması. Çok yorgunken ya da susuzken yapılan egzersizler, bazı sağlık sorunlarına yol açabiliyor. Dr. Nural Aydın, yanlış yapılan egzersizlerin, en çok kan basıncında değişikliklere neden olarak, tansiyon, şeker gibi sağlık sorunlarını tetikleyebileceğini vurguluyor.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...