Yandaş kanallara ceza verilmiyor!

34

CHP’li Sertel RTÜK’ün yandaşlığını rakamlarla ortaya koydu! RTÜK’den yandaş kanallara ceza yok!

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İzmir Milletvekili Atila Sertel, bağımsız ve özerk bir kurum olan RTÜK‘ün (Radyo ve Televizyon Üst Kurulu), emir-komuta zinciri içerisinde hareket ettiğini ve doğru, tarafsız, objektif haber yapan televizyon kanallarını susturmaya, korkutmaya yönelik bir sopaya dönüştüğünü söyledi. RTÜK’ün sabahtan akşama kadar CHP’ye ve Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu’na küfreden yandaş kanallara ceza veremediğini belirten Sertel, bu kurumun nasıl iktidar yanlısı davrandığını rakamlarla ortaya koydu.

CHP Milletvekili Sertel,

“Merkez medya olarak adlandırılan Fox TV’ye 2016 yılında 15, 2017 yılında 5 kez ceza verildi. Yine 2017 yılında; Show TV’ye 14 kez, Star TV’ye 10 kez, Kanal D’ye 12 kez ceza verildi. Hakaret, küfür merkezi gibi çalışan Akit TV’ye 2017 yılında sadece 4 kez para cezası müeyyidesi uygulama kararı alınırken, yine 2017 yılında; havuz medyasından, A Haber’e 1 kez, 24 TV’ye 1 kez, TV NET’e 1 kez, ATV’ye 5 kez idari para cezası müeyyidesi uygulandı. Hani nerede tarafsızlık”

diye konuştu.

“TRT’YE HAKKIMI HELAL ETMİYORUM”

CHP İzmir Milletvekili Atila Sertel, TBMM’de devam eden Bütçe görüşmelerinde RTÜK üzerine söz aldı.

Konuşmasında RTÜK’ün ikircikli ve adaletsiz uygulamalarını eleştiren Atila Sertel, TRT kanallarında Atatürk’e, İsmet İnönü’ye ve milli değerlerimize yönelik yapılan hakaretlerin RTÜK tarafından görmezden gelindiğini dile getirdi. Sertel, şöyle devam etti:

“İstanbul Muhafızları isimli çizgi filmde bizim Yüce Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’e hakaret ediliyor. Mustafa Kemal Atatürk’ün imzası gösteriliyor ‘Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ diye, sonra kötü adam diyor ki dizide çocuklarımıza: ‘Onu sıkı bağlamana gerek yok, nasıl olsa bir şey yapamaz.’ RTÜK bunu görmüyor ya da görmezden geliyor.

Atatürk’e saygısızlıktan öte hiçbir işlev görmeyen ve Türkiye’de artık izlenmeyen TRT’ye kesilen elektrik paylarını helal etmiyorum. Kanal D’nin bir dizisinde FETÖ’nün kitap kapağı görüldü; haklı olarak RTÜK, ona ceza yazdı. Hak veriyorum. Buna cezayı hak ettiler ama aynı cezanın TRT’ye niye verilmediğini soruyorum.

TRT Diyanet’te firari FETÖ’cü, eski Hitit Üniversitesi Rektör Yardımcısı Osman Eğri’yi konuşturdular. TRT FETÖ’cüyü konuşturuyor. Bu nasıl FETÖ ile mücadele? 2014 yılında TRT Çocuk kanalında Rüzgar Gülü adlı yarışmada ‘İsrail’in başkenti neresidir?’ diye soruluyor, verilen ‘Kudüs’ yanıtı doğru kabul ediliyor. Yine Nisan 2017’de yayınlanan bir haber bülteninde geçen altyazıda Kudüs’ten ‘İsrail’in başkenti’ diye söz ediliyor.

Sizin nereniz millî? Nereniz Kudüs’e karşı mücadele ediyor?”