ADANA’da ilki 2013 yılında düzenlenen ve bu yıl 4 Nisan’da başlaması planlanan “Nisan’da Adana’da – Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı”nın çevre illeri de kapsayacak şekilde uluslararası turizm hareketine dönüşmesi için çalışma başlatıldı.

Karnaval Komitesi, özellikle uzak yerlerden karnavala gelmeyi düşünenler için, 1 haftalık örnek bir program hazırladı. “Nisan’da 1 Hafta Adana’da” sloganıyla Türkçe ve İngilizce hazırlanan tanıtım linki web sitesine eklendi. Ayrıca, mobil uygulamalar ile yerli ve yabancı turistlerin bölgede daha uzun kalması hedefleniyor. Karnavalın tanıtımıyla ilgili yenilikler http://nisandaadanada.com/karnavalbrosur linki ile duyuruldu.

4 YILDA DÜNYA DUYDU

Portakal Çiçeği Karnavalı, 4 yılda gösterdiği gelişme ile sadece Adana’ya değil bölgenin ve ülkenin tanıtımına da katkıda bulunan bir turizm hareketi haline geldi. Özellikle uluslararası katılımcıların artması ve karnavalın bir marka değerine ulaşması, ekonomik ve kültürel anlamda olumlu etkiler yarattı. Her yıl Türkiye ve dünyanın birçok yerinden Adana’ya gelen yerli ve yabancı turistler, karnaval boyunca yaşadıkları deneyimlerle, ‘turizm elçisi’ kimliği kazandı. Bu elçiler yaşadıkları şehir ve ülkelerde karnaval üzerinden Adana ve Türkiye’nin tanıtımına katkıda bulundu.

BİR HAFTA ADANA

Onbinlerce insanın portakal çiçeği kokuları eşliğinde hoşça vakit geçirmesi, Adana mutfağının eşsiz lezzetlerini tatması, Adana ve civarında görülecek tarihi ve doğal güzellikleri ziyaret etmesi için bu yıl “Nisan’da bir hafta Adana” programı hazırlandı. Buna göre, yakındaki Mersin, Tarsus, Kapadokya, Nemrut, Antakya ve Adana’nın Akdeniz kıyı şeridinin de bu turizm hareketinden yararlanması hedefleniyor.

4 NİSAN’DA BAŞLIYOR

Bu yıl 4-9 Nisan tarihlerinde gerçekleştirilecek karnavalın programı, mart ayının son haftasında, resmi web sitesi ve sosyal medya hesaplarından duyurulacak. Ayrıca karnaval ile ilgili her türlü soru, proje önerisi ve talepler [email protected] e-posta adresine iletilebilecek.