Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, perakende satış hacmi bir önceki aya göre yüzde 0,4 azaldı.

TÜİK, 2016 Eylül ayına ilişkin perakende satış hacim endeksini açıkladı. Buna göre, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 0,4 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,1, gıda dışı satışlar yüzde 1,8 azalırken, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 1,9 arttı.

Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde; elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 10,2 azalırken, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 2,6, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 0,4, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 3,7, posta veya internet üzerinden satışlar yüzde 4,7 arttı.

-PERAKENDE SATIŞ HACMİ BİR ÖNCEKİ YILIN AYNI AYINA GÖRE YÜZDE 1,0 ARTTI-

Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1,0 arttı. Aynı ayda gıda dışı satışlar yüzde 1,1, otomotiv yakıtı satışları yüzde 5,0 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları ise yüzde 3,2 azaldı.
Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 0,8, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 2,1, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 14,7 artarken, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 2,0, posta veya internet üzerinden satışlar yüzde 3,2 azaldı.

-PERAKENDE CİRO BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE YÜZDE 0,2 ARTTI-

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 0,2 arttı. Aynı ayda otomotiv yakıtı satışları yüzde 6,0 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,3, gıda dışı satışlar yüzde 2,0 azaldı.

-PERAKENDE CİRO BİR ÖNCEKİ YILIN AYNI AYINA GÖRE YÜZDE 7,6 ARTTI-

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 7,6 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 4,5, gıda dışı satışlar yüzde 9,1, otomotiv yakıtı satışları yüzde 8,7 arttı.
-PERAKENDE SATIŞ HACMİ BİR ÖNCEKİ ÇEYREĞE GÖRE YÜZDE 1,7 AZALDI-
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı üçüncü çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 1,7 azaldı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 0,6 azaldı.

-PERAKENDE CİRO BİR ÖNCEKİ ÇEYREĞE GÖRE YÜZDE 0,2 ARTTI-

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı üçüncü çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 0,2 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende ciro ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 6,1 arttı.