Dermokozmetik’te Yerli ve Milli Marka

Birçok sektörde yerli ve milli marka yaratabilmek ayrıca dünya devlerinin yarıştığı dermokozmatik pazarında ülkemizin yer alması gerçekten çok önemli.

Eczacı Alper Pala da yarattığı tamamen yerli ve milli cilt bakımı markası PALABS’ı, “Türkiye’nin eczaneden çıkmış ilk formülü” diye tanıtıyor.

Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün bize hedef olarak gösterdiği muasır medeniyetler seviyesine ulaşabilmek için eğitimimizin, ekonomimizin ve her alanda gelişimimizin sağlanması gerekiyor. Buda ancak ülkemizin dışa bağımlılığını en alt seviyelere indirmesiyle doğru orantılı. Eğer gelişmek istiyorsak, ülke olarak kendi bilim insanlarımızı, kendi iş adamlarımızı, kendi sporcularımızı yetiştirmek, kendi markalarımızı oluşturmak zorundayız.

Ülke olarak başarılı bilim insanları, iş adamları ve birçok sektörde alanında uzmanlaşmış insanlar çıkartabiliyoruz. Ancak başarılı insanlarımızı ülke de tutmak konusunda ne yazık ki aynı ölçüde başarılı olamıyoruz.

Gelişmekte olan ülkemiz birden fazla nedene bağlı olarak beyin göçü vermeye devam ediyor.

Başarılı insanlarımızın pek azı ülkemizde kalıp, ülkeyi daha iyi yerlere nasıl getireceği konusunda kafa yoruyor. İşte bu insanlar ülkemiz adına oldukça değerli. Hem bilim alanında bir ilerleme kaydetmek hem de yerli bir marka üretip ülkemizi bulunduğu sektörde en iyi şekilde temsil etmeye çalışmak takdir gerektiren bir durum.

Eczacı Alper Pala sektöründe birçok alanda çalışmış yıllarca edindiği bilgi ve birikimle kendi markasını ortaya çıkartmaya karar vermiş. Pala geliştirdiği doğal bakım ürünleriyle hem bilime katkıda bulunurken hem de ticari anlamda ülkemize katkıda bulunmayı hedefliyor.

PALABS markası, cilt bakımı ürünlerinin ARGE çalışmalarını farmasotik yani eczacılık kalitesinde ve yine kendi bünyesindeki laboratuvarda yapabilmek üzere kurulmuş. Marka GMP (Good Manufacturing Practice – İyi Üretim Uygulamaları) ilkeleri göz önünde tutularak ürettikleri ürünlerini, dünya standartları ve cilt bakımı hakkındaki güncel yenilikler takip edilerek kullanıcılara ulaştırmayı hedefleniyor.

Tamamen yerli olan ve laboratuvar ortamında tüketicinin güvenliği ön planda tutularak ürettikleri ürün için Eczacı Pala oldukça iddialı. Sadece yabancı markalara verilen şansı kendilerine de tanınması durumunda ürünlerinin kalitesinin anlaşılacağını söylüyor.

Ülkemize ait yani yerli ve milli dermokozmetik marka olan Palabs’ın kurucusu Alper Pala ile söyleşi yaptık.

Soru: Bize markanızdan ve vizyonunuzdan bahseder misiniz?

Alper Pala: Palabs markası 2017 yılında Ankara’da tarafından oluşturuldu. Ülkemize ait bir dermokozmetik marka yaratmak , cilt bakımında dünya trendlerini takip ederek daha da kaliteli ürünleri kullanıcılara sunmak amacıyla yola çıkan bir markayız.

Soru: Sizi diğer markalardan ayıran en önemli özellikleriniz nelerdir?

Pala: Öncelikle ürünlerimiz tamamen eczane formüllerine sahiptirler yani mesleği gereği ürünleri en iyi tanıyan, bu ürünlerde kullanılan maddelerin etkilerini en iyi bilen ve eczacılık eğitimi alan tarafımdan bu ürünler hazırlandı.

Markamızın diğer ayırt edici bir özelliği de ürünlerin tümü dermatolojik olarak test edilmiş ve onaylanmıştır. Tabi ki bize göre en önemli özelliğimiz tamamen yerli ve milli bir marka olmamızdır.

Soru: Eczacıların kozmetik formülasyonu yaptıklarını bilmiyordum. Sizin bu konudaki deneyiminiz nereden geliyor?

Pala: Haklısınız, çoğu meslektaşım majistiral ilaç hazırlama konusunda deneyim sahibidir ancak kozmetik formülasyon özel bir ilgi alanıdır. Benim tecrübem 2000-2005 yılları arasında konusunda çok iyi bir firma olan Alke’de fabrika müdürü olarak çalıştığım dönemden kaynaklanmaktadır.

Dr. Ali Kemaloğlu ve eşi Eczacı Nihal Hanım, zamanının çok ötesinde bir tesis kurmuşlar ve dermokozmetik üretimi konusunda ciddi yatırımlar yapmışlardır. Bu vesile ile onlara da teşekkür etmek isterim. Bu süre içerisinde 45’e yakın cilt bakımı ürünü formüle ederek ruhsatlandırmıştım.

Soru: Yerli ve milli bir marka olmak sizin için olduğu kadar ülkemiz için de önemli değil mi?

Pala: Çok önemli olduğunu düşünüyoruz çünkü ülkemizde iyi eğitimli ve dünyadaki gelişmeleri zamanında takip eden dinamik bir genç nüfus var. Bizim markamız da bunlardan bir tanesi. Gerek üretim ARGE çalışmaları gerekse ürün kalitesi olarak dünyadaki emsalleriyle rahatlıkla rekabet edebilecek PALABS ürünlerini piyasaya çıkardık. Üretim ve ARGE çalışmalarımız için yurtdışına bağımlı olmadığımız için maliyetlerimizi makul sınırlarda tutabildik. Bu avantajımızı raftaki ürün fiyatına yansıtarak tüketici için güvenilir ve kolay ulaşılabilir olmayı sağladık.

Soru: Ürünleriniz ve etkileri hakkında bilgi verebilir misiniz?

Pala: PALABS markası olarak hydraLIFT serisi adı verdiğimiz ve içeriğinde gece bakım serumu, gündüz bakım kremi ve bir de temizleme toniğimiz mevcuttur. Bu ürünler, ciltteki nem dengesini maksimum seviyede tutan hyaluronik asit isimli çok özel bir madde üzerine inşa edilmişlerdir.

Ürünlerimiz ‘temiz içerik’ tanımlamasına uygun olarak paraben, parafin ve boyar maddeleri içermemektedirler. Çeşitli vitaminler, antiokdinatlar ve bitki özleriyle oldukça etkili formülasyonlara sahiptir. Tüm cilt tiplerinin güvenle kullanabileceği ürünlerimiz, özel tasarım şişeleriyle de çok kullanışlıdırlar.

Soru: Ürünlerinize nerelerden ulaşabiliriz?

Pala: Ürünlerimiz için tedarik noktası olarak Eczaneleri belirlemiş bulunuyoruz. Ancak henüz yeni bir marka olduğumuz için bayi eczane ağımızı yeni oluşturmaya başladık. Ürünlerimizi almak isteyen kullanıcıların taleplerini şu an resmi web sitemiz kanalıyla karşılamaktayız. Web sitemiz www.palabs.com.tr, buradan bizlerle irtibata geçebilirler ve siparişlerini verebilirler.

Soru: Gelecekteki projeleriniz ve markanız için öngörüleriniz nelerdir?

Pala: Öncelikle markamızı ‘güvenilir ve kaliteli’ bir dermokozmetik markası olarak ülkemizde ve daha sonra dünyada kalıcı olması için çalışacağız. Burada tüketicilerimizden de destek bekliyoruz çünkü maalesef ülkemizde üretilen birçok ürüne karşı bir ön yargı mevcut.

Yabancı markalara tanıdıkları şansı bizlere de tanırlarsa, PALABS markalı ürünler için ciddi bir emek harcanarak tüketici güvenliği ön planda tutulmuş kaliteli ürünler olduklarını göreceklerdir. İlerleyen dönemde ürün yelpazemize bir iki ürün daha ekleyip, çok özel bir konu üzerinde uzmanlaşmak istiyoruz.

Pala, ürünlerinin tanıtımı için düzenlediği lansmanda Ankara’lı bloggerlar ile buluşarak ürünlerin detaylarından bahsetti. Dünya standartlarında ürettikleri ürünlerin formüllerini, onay belgelerini slayt gösterisiyle tanıtan Pala sunumundan dolayı da beğeni kazandı. Lansman sonunda ürünlerin denenmesi için katılımcılara birer çanta hediye edildi.