Ana Sayfa Ekonomi Otomotivde plastik kullanımı 5 yılda % 52 arttı

Otomotivde plastik kullanımı 5 yılda % 52 arttı

80
PAYLAŞ

Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı’nın (PAGEV) hazırladığı rapora göre, Türkiye’de taşıt araçları üretiminde 2015 yılında son 5 yıla kıyasla toplam malzeme ağırlığı içinde kullanılan plastik miktarı yüzde 52 artarak 418 bin tona yükseldi.

Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV), plastik sektörünün en önemli kalemleri arasında yer alan otomotiv plastiklerinin 2015 yılında gösterdiği performansı ve gelecek projeksiyonunu ortaya koyan bir rapor hazırladı. Buna göre, Türkiye’de taşıt araçları üretiminde ve parktaki araçların yenileme talebinde, 2015 yılında son 5 yıla kıyasla toplam malzeme ağırlığı içinde kullanılan plastik miktarı yüzde 52 artarak 418 bin tona yükseldi. Aynı dönemde kauçuk miktarı ise yüzde 56 artış gösterdi ve 234 bin tona ulaştı. 2015 yılındaki toplam plastik üretiminin yüzde 5’ini otomotiv plastikleri oluşturdu. Geçtiğimiz yıl üretilen her otomobildeki ortalama plastik oranı yüzde 11.8’e yükseldi. Kauçuğun oranı ise yüzde 6.6 oldu.
-“EN YÜKSEK PAYI YÜZDE 19 İLE İÇ GİYDİRME VE YÜZDE 12 İLE KOLTUKLAR ÜSTLENİYOR’’
Raporda yer alan bilgilere göre, plastik ve kauç ürünlerin ağırlıklı kullanıldığı alanlarda en yüksek payı yüzde 19 ile iç giydirme ve yüzde 12 ile koltuklar üstlenirken, bu alanları tampon, kaput altı, döşeme, ön konsol, aydınlatma ve yakıt sistemleri izledi. Rapora göre plastikler, otomotiv endüstrisinden aldığı bu payı 2020’de yüzde 61 artırarak kullanım miktarını 672 bin tona çıkaracak. Plastiklerle hafifleyen günümüz otomobilleri 150 bin kilometrede 750 litre daha az yakıt tüketiyor.
Rapora göre, Türkiye’nin petrol kaynaklarına sahip olmayışı ve dünyanın en pahalı benzininin kullanılması bu konuda yapılan araştırmalarda yakıt tasarrufunu ön plana çıkarıyor. Yakıt tasarrufunun yolu ise otomobillerin daha hafif parçalar kullanılarak ağırlıklarının azaltılmasından geçiyor. Otomotiv üretiminde kullanılan yeni inovatif plastikler ve kompozitler sayesinde araçlar hafifleyerek daha az yakıtla daha verimli bir sürüş performansı ortaya koyuyor. Örneğin, modern bir otomobilde 100 kg’lık plastik 200-300 kg’lık diğer malzemelerin yerini aldığında, söz konusu otomobilin 150 bin kilometredeki 8 bin 500 litrelik yakıt tüketimi 750 litre gibi önemli bir oranda azalıyor.
-“HAYALİMİZ TAMAMI PLASTİKTEN ÜRETİLEN BİR OTOMOBİL”-
PAGEV Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Eroğlu,  yerli otomobil üretimi için çalışmaların devam etmesinin Türkiye ve sektör için oldukça önemli bir gelişme olduğunu ifade ederek şunları söyledi:
“Türkiye’nin 2020 yılına kadar yollarda olmasını planladığı otomobilde, elektrikli araç dâhil tüm tiplerde hafiflik yani düşük karbon emisyonu öne çıkıyor. Başta otomobil olmak üzere uçak, uzay, savunma sanayileri gibi ana sanayilerin gelişmesi ülkemizde daha inovatif plastiklere ihtiyacı artıracak. Böylece plastik sanayisinde katma değerli bir ürün pazarı da ortaya çıkacaktır.
Plastik sektörü olarak en önemli hedefimiz tümüyle plastikten üretilmiş bir otomobil. Bugün kullandığımız araçların iç aksamı neredeyse tümüyle plastik ögeler içeriyor. Dış kısımda tamponlar, farlar, fren sistemlerinde ve hatta gövdede plastik kullanımı gittikçe yaygınlaşıyor. Örneğin Hindistan’da Reva firması 830 kilogramlık gövdesi tamamen plastikten bir aracı üretmiş durumda. BMW, Mercedes gibi dünyanın dev markaları gövdede, camlarda ve jantlarda plastik uygulamalarını devreye sokmak üzere çalışmalar yürütüyor. Böylece sınırlı kaynaklarımızı sınırsız teknoloji geliştiriyor ve destekliyor. Tamamen plastikten üretilen bir otomobil teknoloji sayesinde hayal değil.” (ANKA)

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam