Ana Sayfa Ekonomi Mobilya sektörü 15 yılda 13 kat büyüdü

Mobilya sektörü 15 yılda 13 kat büyüdü

107
PAYLAŞ
Mobilya sektörü 15 yılda 13 kat büyüdü
Mobilya sektörü 15 yılda 13 kat büyüdü

Sanayi İş Adamları Derneği (MOBSAD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Davut Karaçak, Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden biri olan mobilya sektörünün, son 15 yılda ihracatta ciddi bir ivme yakaladığını, 2000’li yılların başında 300 milyon dolar ihracat gerçekleştiren sektörün, 2015 rakamlarına göre ihracatını 2.4 milyon dolar seviyelerine yükselttiğini kaydetti.

MOBSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Davut Karaçak yazılı bir basın açıklamasında bulunarak mobilya sektörünün, 2000’li yıllara kadar iç pazar odaklı olduğunu, dünya ekonomisindeki dengelerin sarsılması ve beraberinde gelen ekonomik krizlerin, Türk mobilya sektörünün dışarıya açılması noktasında fırsata dönüştüğünü belirtti. Karaçak, yakın pazarlarda yayılımcı politika uygulayan Türk mobilya sektörü, ihracat rakamını 15 yıllık dönemde 300 milyon dolardan 2.4 milyon dolar seviyelerine yükseltti. Çok daha iyisini yapabilecek kapasiteye sahip olan sektör, 2023 hedefi olarak sunulan 10 milyar dolara rahatlıkla ulaşabilecek alt yapıya sahip” dedi.

-“GELİŞMİŞ ÜLKELER MOBİLYA ÜRETİYOR’’-

Açıklamada, sektörün ülke ekonomisine etkisine değinen Karaçak, “Mobilya sektörü, ithalatı en az olan sektör olmakla birlikte, en fazla istihdam oluşturan sektörlerin başında geliyor. Türkiye’nin mobilya ihracatı ise, mevcut üretimin yüzde 20’sini oluşturmakla birlikte, yüzde 80 oranında kar üretmekte… Bu çerçeveden bakıldığında, sektör, ülke ekonomisine ciddi bir kaynak girdisi sağlıyor. Bu nedenledir ki, bugün dünyada söz sahibi olan ülkelerde de mobilya sektörü, ekonomiyi domine eden sektörlerin başında geliyor” diye konuştu.

-“TÜRKİYE MOBİLYANIN ÜRETİM ÜSSÜ OLABİLİR”-

“Mobilya sektörü, son yıllarda teknolojide yaşanan gelişmelerle birlikte oldukça farklı bir noktaya geldi” diyen Karaçak, “Hızlı tüketim grubuna dahil olan mobilyalarda, artık tasarım, yenilik ve kalite ön planda… Ucuz iş gücü nedeniyle mobilya sektörünün lideri olan Çin ile mücadele noktasında da odaklanmamız gereken şey, yine bu üç kavram: tasarım, yenilik, kalite.  Bu süreci verimli işletmek için de işin içine mutlaka üniversite-sanayici iş birliğini katmak gerekmekte. Söz konusu konulara odaklanılması halinde, Türkiye mobilyanın üretim üssüne dönüşebilir” dedi.

-“TÜRK MOBİLYACILARI, AMERİKA VE ASYA PAZARLARINA ODAKLANDI’’-

Karaçak, açıklamasının devamında “Sektör temsilcisi ve üretici firma olarak şunu söyleyebilirim; Kuzey Irak, Bağdat, Azerbaycan, Almanya, Fransa, Birleşik Krallık,  Arabistan, İran, Afrika ve Balkan ülkeleri gibi belli başlı pazarlarda varlığımızı koruyor ve sürdürüyoruz. Şuan en çok önemsediğimiz ve odağımıza aldığımız pazarlar ise, Amerika ve Asya. Fuarlar aracılığıyla Türk mobilyasını tanıtma gayretindeyiz. En kısa zamanda meyvelerini toplamaya başlayacağımıza inanıyoruz” diye konuştu.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam