Ana Sayfa Ekonomi Marmarabirlik dünya markası olmak için hedef büyüttü

Marmarabirlik dünya markası olmak için hedef büyüttü

36
PAYLAŞ

Marmarabirlik 2009 yılı sonuna kadar yılda ortalama 13 milyon dolar ihracat yaparken, Hidamet Asa başkanlığındaki yeni yönetim anlayışıyla ihracatını da katladı.

İSTANBUL (ANKA) – Marrmarabirlik, Türkiye’nin 2023 hedefinde dünya markası olmak amacıyla hedef büyüttü. 2010 yılına kadar yılda ortalama 23 bin ton zeytin satan Marmarabirlik, 2014 yılı sonu itibariyle 36 bin 200 ton zeytin satışı gerçekleştirerek tarihinde ilk defa böylesine büyük bir satış rekoruna imza attı. Marmarabirlik’in 2015 yılı sonu itibariyle zeytin satış hedefi 43 bin ton olarak belirlenirken,  8 yıl sonra yani 2023 yılı hedefinde 70 bin ton zeytin satış hedefi ortaya kondu.

Marmarabirlik 2009 yılı sonuna kadar yılda ortalama 13 milyon dolar ihracat yaparken, Hidamet Asa başkanlığındaki yeni yönetim anlayışıyla ihracatını da katladı.  2014 yılında toplam 24 milyon dolar ihracat gerçekleştiren Marmarabirlik, aynı zamanda üst üste 2 yıl zeytin ve zeytinyağı ihracatında 1.’lik ödülü aldı. Son 4 yılda ihracatta yüzde 100’lük artış sağlayan Marmarabirlik 2015 yılı sonunda 30 milyon dolar ihracatla ülke ekonomisine girdi sağlamayı hedeflerken, 8 yıl sonraki hedefini de 50 milyon dolar ihracat olarak belirledi.
-500 MİLYON NET SATIŞ CİROSU-
Yine 2009 yılı sonu itibariyle 111 milyon TL olan öz kaynaklarını 2014 yılı sonu itibariyle 245 milyon TL’ye yükselten Marmarabirlik cirosunu da arttırdı. 2009 yılı sonu itibariyle satıştan net cirosu 144 milyon TL olan Marmarabirlik 2014 yılı sonunda satıştan net cirosunu yüzde 84 arttırarak 265 milyon TL’ye yükseltti. 2023 Türkiye’sinde Marmarabirlik  500 milyon TL net satış cirosuna ulaşmayı hedefliyor.
-90 MİLYON TL’LİK YATIRIM-
AR-GE’ye yaptığı yatırımlarla da bir taraftan çevre dostu, modern ve hijyenik üretim ve depolama tesisleri inşa eden diğer taraftan Türkiye’de ve hatta dünyada bir ilk olan zeytin atıklarından elektrik üreten çevre dostu projesiyle ilgi odağı haline gelen Marmarabirlik ikinci markası MB ile de iç piyasada yerini alarak Pazar payını genişletiyor. Ayrıca Marmarabirlik 2023 yılı hedeflerinde 90 milyon TL’lik yatırım bütçesi bulunuyor.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam