Ana Sayfa Ekonomi Lokum, baklava ve Türk kahvesi dünyanın damak tadı oldu

Lokum, baklava ve Türk kahvesi dünyanın damak tadı oldu

147
PAYLAŞ

ŞTG Yönetim Kurulu Üyesi  Kazım Taycı:  Sektörümüzde yer alan ürünlerimizi dünya markası haline gelmiş markalarla en iyi koşullarda pazarlayabiliriz. Markalaşmak bu anlamda önemli. Güçlü ve büyük Türkiye varlığını bu anlamda dünya pazarlarında da hissettirmektedir bugün ülkemize ve markalarımıza güven oranı yüksek. Türk ürünleri markalarıyla tercih ediliyor hale geldi.

ANKARA- Türk şekerini dünyaya tanıtmak için yola çıkan Şekerli Mamüller Tanıtım Grubu (ŞTG) faaliyetlerine hızla devam ediyor.

Türk şekerini dünyaya tanıtmak için yola çıkan Şekerli Mamüller Tanıtım Grubu (ŞTG) faaliyetlerine hızla devam ediyor. ŞTG bu kapsamda 15- 18 Nisan tarihleri düzenlenen Food Hotel Endonezya Fuarı’na çıkarma yaptı. 45 ülkeden gelen ziyaretçiler Türk standında, şekerleme, çikolata, Türk lokumu, baklava ve Türk kahvesi gibi ürünleri tatma imkanı buldu. Fuar hakkında konuşan ŞTG Yönetim Kurulu Üyesi  Kazım Taycı “Endonezya 240 milyon nüfusuyla dünyanın en büyük 4. ülkesi bu pazara girmekte Türk firmaları olarak geç kaldığımızı düşünüyoruz. 250 milyon dolar ihracatımız 2 milyar dolar ithalatımız var. Bu dengesizliği bozmamız gerekiyor. Artık bu pazarda daha aktif rol oynamak için çabalayacağız” dedi. Türkiye’nin lezzet ülkesi olduğunu tüm dünyaya anlatmaya çalıştıklarını aktaran Taycı” 2015 yılında Türk şekerleme ürünlerini tanıtmak amacıyla Delightland temasıyla yola çıktık. Türkiye’nin bereket üçgeninden yer aldığını anlatmak için 36 ülkede daha fuara katılacağız. 2023 yılında hedefimiz olan 10 milyar dolarlık ihracatı yakalamak istiyoruz. Bu rakama ulaşmak için Uzakdoğu pazarı çok önemli” ifadelerini kullandı. ()

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam