Ana Sayfa Ekonomi Kyocera ’dan Türkiye yatırımı

Kyocera ’dan Türkiye yatırımı

131
PAYLAŞ
Kyocera
Kyocera

Japon Kyocera şirketi, Türkiye distribütörü Bilgitaş’ın çoğunluk hisselerini satın alarak ortak oldu.Kyocera Doküman Çözümleri Şirketi, Türkiye distribütörü Bilgitaş Büro Makinaları A.Ş’nin çoğunluk hisselerini satın aldı. Şirketin yeni adı ise Kyocera Bilgitaş Turkey oldu.

Ortaklık, Kyocera Global Satış Genel Müdürü Sho Taniguchi, Avrupa Başkanı Takahiro Sato, Bilgitaş Kurucusu Habib Pişan ve Kyocera Bilgitaş Turkey Genel Müdürü Murat Ada’nın katıldığı basın toplantısıyla kamuoyuna duyuruldu.

68 bin çalışanı, 11 milyar avronun üzerinde cirosu olan Kyocera’nın hedefinin, Türkiye’nin bölgesel bir ihracat üssü haline getirilmesi ve yüzde 30’un üzerinde büyüme olduğu belirtildi.
1986 yılından bu yana Bilgitaş ile birlikte çalışan Kyocera’nın, Türkiye’nin sürekli büyüyen pazar yapısından dolayı doğrudan pazarlama yapma kararı aldığı ifade edildi.
2014 yılında 30 milyon avronun üzerinde ciro elde eden Bilgitaş’ın cirosunun, ortaklığın ardından katlanarak büyümesinin hedeflediği açıklandı.

– Türkiye ihracat üssü olacak

Kyocera Avrupa Başkanı Takahiro Sato, Türkiye’nin Kyocera için ihracat üssü olacağının altını çizerek. “Türkiye’den, komşu ülkeler, Orta Asya ve Kafkasya’ya donanım ve yazılım ihraç edilecek ve bunun için bir lojistik merkezi kurulacak” dedi. Bu operasyonla hedeflerinin gelecek yıl 40 milyon avro ciro yapmak olduğunu açıklayan Sato, birkaç sene içinde ciroyu iki katına çıkaracaklarını ifade etti.

Kyocera Global Satış Genel Müdürü Sho Taniguchi, Türk ve Japon halklarının 19’uncu yüzyıldan bu yana dostluklarını sürdürdüğünü, yılda 200 binin üzerinde Japon turistin Türkiye’yi ziyaret ettiğini belirtirken Kyocera ürünlerinin 30 yılı aşkın  süredir Türkiye’de kullanıldığını, bu işbirliğinin önümüzdeki yıllarda daha da artarak süreceğini vurguladı.
Bilgitaş’ın kurucusu Habib Pişan ise Bilgitaş’ın 33 yıllık başarı öyküsünün böyle bir aşamaya gelmesinden büyük bir mutluluk duyduğunu ifade etti. Her kurucunun şirketini evladı gibi gördüğünü anlatan Pişan, “Yeni hedefimiz, bu evliliğin doğurduğu iş birliği sayesinde müşterilerimize en iyi şekilde hizmet vermek, sunacağımız çözümlerle kopyalama maliyetlerini asgariye indirmek olacaktır. Tabi ki, pazar liderliğimizi sürdürmek ve ikincisi olmayan lider durumunda olmak vazgeçilmez hedefimizdir” değerlendirmesinde bulundu.
Kyocera Bilgitaş Genel Müdürü Murat Ada da Türkiye’de fotokopi pazarının, 2013 yılında 152 milyon avro, 2014 yılında 182 milyon avro ciro yaptığını ve pazarın yüzde 50’sinden fazlasını A3 segmentinin oluşturduğunu söyledi. Kyocera markası ile A3 segmentinde Türkiye’de lider olduklarının altını çizen Ada, adetsel bazda yüzde 50 civarında bir pazar payına sahip olduklarını açıkladı.

Ada, 2016 yılında ihracatın başlamasıyla birlikte cirolarının 40 milyon avroyu geçeceğini kaydederek, birkaç sene içinde de cirolarının iki katına çıkacağını ve gelecek yıllarda büyük bir hızla büyümeye odaklandıklarını belirtti.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam