Ana Sayfa Güncel Kurban alırken kurban olmayın

Kurban alırken kurban olmayın

96
PAYLAŞ

Tüketici Sorunları Derneği (Tüsoder) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, yaklaşan öncesi tüketicileri uyararak, “Her Bayram olduğu gibi bazı fırsat düşkünü çıkarcılar bu Bayram’da da tüketicilere tuzaklar kurmakta ve onları aldatmak için çeşitli kumpaslar kurmaktadırlar” dedi.Bayram nedeniyle tüketicileri bekleyen önemli tehditler olduğuna dikkat çeken Ağaoğlu, bunların; kurban alırken aldatılmak, bayram seyahati yapmak isteyenlere pahalı şehirlerarası otobüs ve uçak bileti satılması, ucuz olduğu iddia edilen bayram kredileri, ‘yalancı’ bayram İndirimleri, bayatlamış, sağlıksız ve kalitesiz şekerleme, çikolata şekerleme ürünleri ve erken rezervasyonla indirimli tatil fırsatı sunulmasına dair ilanlarla kurulan yalanlardan ibaret olduğunu ileri sürdü.Ağaoğlu, bayram’da kurban kesme niyetinde olan tüketicilere bu dönemlerde hastalıklı veya hile ile kilo aldırılmış hayvanların satılmaya çalışıldığına işaret ederek, “Kurbanlık alırken mutlaka hayvanın sağlık belgesi görülmeli, ödenen bedelle ilgili makbuz ve satıcının iletişim bilgileri de alınmalı. hayvanın kesimden sonra hastalıklı çıkması durumunda ‘ayıplı mal’ hükmündedir. Tüketici Kanununa göre bedel iadesi talep edilebilir veya yenilebilecek durumu varsa ayıp oranında bedel indirimi uygulanması gerekir” dedi.
“Korsan seyahat firmalarına aldanmayın”
Bayram’da seyahat edecek kişilerin bilet rezervasyonu yaptırırken dikkatli olmalarını söyleyen Ağaoğlu, bazı otobüs şirketlerinin artan talep üzerine fiyatlarını ikiye katladıklarını, üstelik 40 kişilik otobüs için 60 kişilik bilet satmak suretiyle yolcuları mağdur ettiğini iddia etti. Geçmiş yıllarda yaşanan Bayramlarda fahiş fiyatla satın aldığı bileti olduğu halde, seyahat yapamayan veya ayakta yolculuk yaptığını bildiren tüketicilerden çok sayıda yakınma geldiğine dikkat çeken Ağaoğlu, “Böyle bir olumsuzlukla karşılaşan tüketiciler işin peşini bırakmamalı, Otogar Zabıta Müdürlüklerine başvurmalı ve haklarını aramalıdır” önerisinde bulundu.
Şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan firmaların tarifelerini 30 gün önceden Ulaştırma Bakanlığı’na onaylatmaları ve onaylı listeleri terminallere asmaları gerektiğini söyleyen Ağaoğlu, “Tüketicilerin bilet fiyatlarını firmanın internet sitesindeki fiyatla karşılaştırmaları, bir kısım açıkgözlere karşı dikkatli olmaları gerekiyor” dedi.
“Ucuz kredi tuzağı”
Yaklaşan Kurban Bayramı’nın bazı bankalarca cazip krediler sunularak vatandaşların borçlandırıldığına işaret eden ve son aylarda doların artmasına paralel olarak aslında banka faizlerinin de yükseldiği dikkat çeken Ağaoğlu, “Borç yiyen kesesinden yer” özdeyişinin unutulmaması, borçlanarak, faiz ödeyerek kurban kesilmesi, tatile çıkılmasından kaçınılmasını, birkaç günlük tatil keyfi sürmek için alınacak kredi ile Bayram ertesi borç sarmalı ve haciz tehdidi altına girilmemesi gerektiğini söyledi.
“Yalancı indirimlere kanmayın”
Bayramlarda sevdiklerine ve yakınlarına hediye alma geleneği olduğuna işaret eden Ağaoğlu, bunu fırsat bilen firmalarca yalancı indirim kampanyaları düzenlendiğini, ürün etiket fiyatının önce yükseltilerek, üzerinin çizilip indirimli fiyattan satılıyormuş izlenimi verildiğini ileri sürdü. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun indirimli satışlara ait hükümler içerdiğini söyleyen Ağaoğlu, “Etiketlerde önceki fiyat ile indirim fiyatının belirtilmesi gerekir ve indirimden önceki fiyattan satış yapıldığının ispatı satıcıya aittir” dedi.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam