Ana Sayfa Sağlık ‘Kaliteli uyku’ mümkün

‘Kaliteli uyku’ mümkün

134
PAYLAŞ

açısından büyük önem taşıyan “kaliteli uyku” için bilgiler veren Liv Hospital Göğüs Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Ferah Ece, uyku sırasında salgılanan melatonin hormonunun oldukça faydalı olduğunu ifade etti.

Liv Hospital Göğüs Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Ferah Ece, kaliteli bir uyku için yapılması gerekenleri anlattı. Solunumun zorlaşması ve kalp üstünde basınç oluşmasını azaltmak için yemeğin yatmadan en az 3 saat önce yenmesi gerektiğini bildirdi. Akşam yemeklerinde yenilen yağlı, kızartmalı ve baharatlı yiyeceklerin reflüye yol açabileceğini, uykuya dalmayı güçleştirip uyku kalitesini bozacağını ifade eden Ece, yağlı, kızartmalı ve baharatlı yemeklerden kaçınılması gerektiğini kaydetti.
Alkol alımının yatmadan en az 4 saat önce kesilmesi gerektiğini belirten Ece, “Aşırı alkol solunumu baskılar ve uykuda solunum durmalarının sıklığını ve ağırlığını artırır. Alkol ve uyku ilaçları, kas gevşetici, anksiyete önleyici, ağrı kesici gibi ilaçlar, üst solunum yolu kaslarında gevşemeye yol açıp hava yolu tıkanmasına neden olabilirler” ifadelerini kullandı. Sigaranın neden olduğu tahrişin, horlama ve apne ağırlığını arttırdığını vurgulayan Ece, uyarıcı madde içeren kahve, kola, çikolata gibi gıdalardan da özellikle saat 17.00’den sonra uzak durulması gerektiğini vurguladı.
Sırt üstü yatmanın da boyun ve boğazdaki yumuşak dokuların arkaya doğru kaymasına ve bunun sonucu olarak hava yolunun daralmasına ya da tam tıkanmasına yol açacağı konusunda uyaran Ece, şu bilgileri aktardı:
“Sıcağa hassas kişilerin genel kanının aksine yatak odalarında dikkatli kullanılan klimalar uyku kalitesini artırır ve hastalıklara yol açmaz. Ancak filtrelerin sık temizlenmesi veya değiştirilmesi ve nem oranının çok düşürülmemesine dikkat edilmelidir.
Kitap okumak, gevşeme sağlayacağı için uykunun gelmesine yardımcı olur.
Özellikle yaşlılar eklem problemleri olanlar, artrozu bulunanlar kalp ve akciğer hastalığı olanların vücuda destek sağlayan rahat yatak ve yastıklarla yatmaları uyku kalitesini artırır. Kemik, kas ve eklem hastalığı olanların ortopedik yatak ve yastık kullanması gerekir.”
Pamuklu kumaşlar hava akımına izin verdiği için çarşaf, nevresim kılıfı ve yastık kılıflarının pamuklu olmasını öneren Ece, yatmadan 1 saat kadar önce duş almanın, yatmadan önce bir bardak süt içmenin ve sadece uykulu hissedildiğinde yatağa gitmenin uyku kalitesini arttıracağını ekledi.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam