Ana Sayfa Güncel Hesap verin

Hesap verin

1234
PAYLAŞ

BU ZIRHLI ARAÇLAR NASIL ÜRETİLİYOR?
Asker ve Polis teröre karşı Kirpi adı verilen zırhlı personel taşıyıcıları kullanıyor. Ancak ’nın kalleş tuzakları ile Kirpi adı verilen bu zırhlı araçlar sanki teneke gibi, zırhsız gibi dağılıyor. 14 Askerin, 13 Polisin içinde şehit olduğu Kirpilerden birine de dün Muş’ta patlayıcı saldırısı oldu…
Kirpi’leri Türkcell’in sahibi Mehmet Emin Karamehmet’in BMC fabrikası üretirken TMSF tarafından Ethem Sancak’a satıldı. Sancak’ta kendisine Katarlı ortak aldı. Asker ve Polisin kullandığı Kirpi’lerde neden Şehitler verildiğini Savunma Sanayinden emekli bir mühendise sordum.
Öncelikle PKK’lı teröristlerin kullandıkları patlayıcıların büyüklüğünden dolayı zırhlı araçların hasar gördüğünü vurgulayan mühendis, “ Ancak bu araçların içerisinde “sönümlendirici” sistem bulunuyor. Bu sistem patlamaya maruz kalması durumunda emniyet kemeri bağlı olan asker ya da polisin hayatta kalmasını sağlayıcı emniyet sistemidir” dedi.
Mühendis arkadaşımız şunları anlattı:
“İsrail lisansı ile üretilen Kirpi’lerde tavana asılı koltuk sistemine bağlı sönümlendirici var. Bu eski ve ucuz teknolojiyi Amerikalılar MİL standartlarında, Almanlar Din standartlarında artık kullanmıyorlar. Ülkemizde üretilen bir diğer markada personel koltuğunun altında bulunan 12 santimlik Amerikan ve Alman standardına uygun sönümlendirici kullanılıyor.
Ayrıca lastik tekerlekli olmasına rağmen arazi şartlarında da hareket eden Kirpi’lerin asfaltta hareket etme mecburiyeti yok. Yol menfezlerine tuzaklama kurulduğunu farz ederek yolun dışında tarlalardan da hareket edebilir.”
Yaptığım araştırmaya göre Silahlı Kuvvetlerde çok daha güvenli olan ZMA modeli yaklaşık 2 bin 400 paletli personel taşıyıcısı bulunuyor. Bu zırhlı araçların dört bir yanı tuzaklamaya karşın eşit şekilde zırhlandırılmış üretiliyor.
Şimdi günün soruları şöyle:
13 Subayın, 14 Polisin Şehit olduğu, dün de Muş’ta biri ağır 12 askerin yaralandığı Kirpi’ler neden ve nasıl bu kadar can kaybına neden oluyor?
Bu araçların testleri nerede nasıl yapıldı?
Hangi büyüklükte patlayıcılara karşı zırh güvenliği var?
Sönümlendirici sistemleri var mı, eskimi?
Sönümlendirici sistemleri neden modernize edilmedi?
Ülkemizde FNSS, Otokar ve BMC olarak 3 ayrı fabrikada zırhlı personel taşıyıcılar imal ediliyor. Bu fabrikalara siparişi veren İçişleri Bakanlığı ya da Savunma Sanayi Müsteşarlığı hangi standartlarda üretim istiyor?
Yeter artık, zırhlı personel taşıyıcılar da olsa yol güvenliği sağlanmadan askerimizi, polisimize tuzaklanan yollarda şehir ve gazi vermeyelim.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam