Ana Sayfa Yazarlar Hedefimiz Türkiye’de 25 yeni mağaza

Hedefimiz Türkiye’de 25 yeni mağaza

104
PAYLAŞ

Ankara’nın gerek Türkiye’de gerekse Dünyada bilinen markalarını sayfalarımızda daha sık sık göreceksiniz. “Ankara’nın gururları” başlıklı bu yazı serisi ile Ankaralılar kentlerinin dev firmalarını tanıma imkanı bulacaklar. İşte bu yazı dizisindeki ilk durağımız TepeHome oldu. Genel Müdür Aykut Coşkan ile hedeflerini konuştuk

Soru: TepeHome yöneticiliğine ne zaman başladınız?

Coşkan: Mobilya sektöründe uzun yıllar sektörün önde gelen birçok firmasında üst düzey yöneticilik yaptıktan sonra, altı aydır TepeHome Genel Müdürlüğü görevini yapmaktayım. Mobilya sektörü Türkiye’de cari açığı olmayan sektör. Yani ihracatı ithalatı karşılaması bakımından daha güçlü olan bir sektördür.

Soru: Sektör ne kadar İhracat yapıyor?

Coşkan: Toplam 2,5-3 milyarlık liralık ihracata karşılık, ithalat yaklaşık bir milyar lira civarıdır. Diğer sektörlerde bunun genellikle tam tersi söz konusudur. Başka bir deyişle ters orantılıdır. Fakat bizim sektör dinamiktir. Yaklaşık 8 milyar dolarlık genel bir hasılat içerir.

Soru: Bu hasılatın paylaşımında kimler ne kadar pay alır?

Coşkan: % 50’sini markalı ürünler alır. Bunlar da genellikle sektörün yoğun olarak yerleşik olduğu Kayseri, İnegöl ve Ankara’daki markalı üreticilerden oluşur. Kalan % 50’lik kısmından ise mobilya sektöründe çok sayıda bulunan ara üreticiler yararlanır. Onlar paylaşır.

Soru: Üretici deyince Ankaralı olarak hemen aklımıza Siteler gelir değil mi?

Coşkan: Tabii Siteler bölgesi kapasite olarak 20 bin civarında irili ufaklı atölyeyi bünyesinde barındırır ve müthiş bir istihdam yaratır. Yabancılar bu gerçeği tahmin edemez.

Soru: Tüketici neden markalı ürün tercih ediyor?

Coşkan: Tüketici kalite ve garanti nedeniyle sektörde daha çok markalı ürünlere yönelmeye çalışıyor. Zaten ihracata da özellikle markalı ürünler damga vuruyor. Bununla ilgili son dönemlerde sektör Türkiye’de mobilya fuarlarına hız vermeye başladı.

Soru: Yakında Fuarınız var mı?

Coşkan: Evet sektörün en önemlisi Ocak ayı içerisinde açılacak olan İSMOB mobilya fuarıdır. Aynı zamanda sektörel anlamda açılan bütün fuarlara katılımların yüksekliği ve bu fuarların artık Türkiye’de de açılıyor olması sektörün önem ve dinamizmini anlatmak için yeterli olsa gerek. Geçmiş dönemlerde bu fuarlar sadece Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde açılır idi ve halen de açılmakta. Bunlardan en büyük olanlardan biri de sektörde büyük önem arz eden Almanya’nın Köln şehrinde ve İtalya’da açılan fuardır. Şimdi Türkiye’de açılan fuarlarda gerek ulusal, gerekse uluslararası alanda ses getirmeye başladı. Bu fuarlar ile yabancı müşterilerin geldiği fuarlar yatırım, tasarım ve ar-ge olarak daha fazla önem arz ediyor.

Soru: Tasarım dediniz. Türkiye’de yetişmiş tasarımcılar yeterli sayıda var mı?

Coşkan: Üniversitelerin yeni bölümler açarken tasarım ve ar-ge ye önem veriyor olmaları da, sektöre son derece faydalı oluyor. Bu yılki İSMOB fuarında ihracata dönük ürünlerimiz açısından TepeHome olarak büyük önem vermekteyiz ve bu konuda yoğun, titiz ve çok iddialı bir hazırlık çalışması yapıyoruz. Sektör, içerideki ekonomik konjonktürdeki dalgalanmalardan çok çabuk etkilenebiliyor. Bu alışveriş kültürümüze direkt olarak yansıyabiliyor. Alışverişte düşmeler yaşanabiliyor.

Soru: Nasıl tedbirler alıyorsunuz?

Coşkan: Bizde bu boşluğu yurt dışı satışlarımızla artırmayı hedefliyoruz. TepeHome olarak 2016 yılı ihracat hedefimiz yaklaşık 5 milyon dolar civarı olacak. Bu konuda TepeHome grup ne yapıyor. TepeHome diğer markalardan farklı olarak rekabette ne yapıyor mobilya, ahşap, döşemeli ürün grubu ve aksesuar konusunda iddialı olarak tasarım ve ar-ge çalışmaları yapıyor. Özellikle aksesuar konusunda çok farklı şeyler yapmayı planlıyoruz. Bu konuda hem yerli üretimden, hem de yabancı üreticilerden değişik ve iddialı tasarımlar sunacağız.

Soru: Yeni Mağazalar açıyorsunuz?

Coşkan: Mağazacılığa çok önem vermekteyiz. TepeHome olarak bizim kendi işletmemizde olan kendimize ait 6 adet mağazamızla birlikte 30 tanede bayimiz bulunmaktadır. Özellikle büyük şehirlerimizdeki mağaza sayımızı artırmak hedefindeyiz. Bu konuda çalışmalarımız var. Yakında Ankara’da yine kendi malımız kendi işletmemiz olarak 2 yeni mağaza daha açıyoruz. Ayrıca İzmir’de de yakın zamanda büyük bir mağaza açılışımız olacak. Bu kendi mağazalarımızın dışında bayilik sistem ağımızı da ağırlıklı olarak yaygınlaştıracağız. Yurdun her bir köşesindeki müşterilerimizi ürün ve hizmetlerimizden yararlanabilmesi için mağaza sayımızı yurt sathına yaymak hedeflerimiz arasında. Buna vereceğim örnekler yeni açılan Bodrum, Antalya, Samsun’un yanı sıra yakında Sivas’ta açacağımız mağazalarımızı sayabilirim.
Planlamasını yaptığımız ve 2016 yılında hizmete alacağımız yurt genelinde yaygın 12 vilayette 25 yeni mağazamız olacak. Rakiplerimizle rekabet edebilmek için doğru ürünleri doğru fiyatlarla üretmek ve tüketici ile buluşturabilmek.

Soru: Müşteri profiliniz nasıl?

Coşkan: Bu konuda ki yaptığımız çalışma ve ar-ge sonucu TepeHome’lardaki müşterileri 3 kategoride topladık. Bu kategorileri orta gelir seviyesindeki müşteriler, orta ve üzeri gelir seviyesi ve üst gelir seviyesindeki müşteriler grupladık.
Yani TepeHome’larda her keseye uygun ürün var olacak. Çok üst gelir seviyesindeki tüketici ve müşteriler için tabii olarak prestijli ve özel tasarımlı ürünlerimiz olacak. Önümüzdeki yıl yani 2016 için hedeflediğimiz büyüme % 10 ile 15 Aralığında öngörüyoruz. Bu hedefi tutturacağımıza inanıyoruz. Hükümetin sektördeki ithal mallara getirdiği % 50’lik verginin, bizim için sektörel anlamda fırsata çevrilmesi gerektiğini biliyoruz. TepeHome ithal mobilyalara kafa tutacak kadar alt yapıya sahiptir.

Soru: Ankara’nın bir markasının bu büyümesi beni de heyecanlandırdı.

Coşkan: Evet bizim de heyecanımız Tepehome’u sektördeki ilklerden olduğu kadar Ankaralı bir marka olmasındandır. Markalaşma sürecini başarı ile geçmiş ihracatını da tüm dünyaya gerçekleştirmiş sektörün önde gelen firmalarından biridir. Bu yıl 46’ıncı yılını kutlayan TepeHome’u vakıf bünyesinde kurumsal bir markadır. Amacımız bugünkü Tepehome’u daha ileri seviyeye taşımak.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam