Ana Sayfa Güncel Hayallerdeki düğüne bütçe yetmiyor

Hayallerdeki düğüne bütçe yetmiyor

31
PAYLAŞ

ING Bank’ın düğün sezonu başlarken yaptırdığı uluslararası araştırmaya göre Türkiye, evlilik öncesi borçlanmada Avrupa’nın zirvesinde yer alıyor. Türkiye’de her 10 çiftten 7’si aile ve arkadaş baskısının düğün planlamasında etkili olduğunu belirtiyor. Araştırma Avrupalı tüketicilerin son 5 yıl içinde en büyük harcamasının evlilik töreni olduğunu gösteriyor.
ING Uluslararası Araştırmalar’ın “Düğün mü konut mu? Yaşam harcamalarına gerçekçi bir bakış” başlıklı araştırması 13 Avrupa ülkesinde 13 bin tüketicinin katılımıyla gerçekleşti. Evlilik ve düğün için yapılan harcamalara ve bu alandaki tüketici eğilimlerine ilişkin ilginç veriler içeren araştırma, Türkiye’de tüketicilerin evlilik ve düğün dönemlerindeki tüketimlerine dair ipuçları da veriyor. Araştırmaya göre, tüketicilerin önemli bir çoğunluğu son 5 yıl içindeki en büyük masrafı düğün törenleri için yaptıklarını belirtiyor. Tüketicilerin önemli bir bölümü müsrifçe yapılan bir düğün töreni ile ev almak arasında bir seçim sunulduğunda ev için kaynak ayırmayı tercih ediyor. 3 kişiden 1’i daha fazla harcama yapabilmesi halinde daha iyi bir düğün yapabileceğini belirtirken, evlilik töreni için yapılan hazırlıklarda ve harcamalarda aile ve arkadaşların beklentilerinin belirleyici olduğunu öne sürüyor. Düğün törenlerinin yalnızca organize edenler için değil katılımcılar için de bir masraf kalemi olarak algılanması dikkat çekiyor. Araştırmaya katılanların yüzde 62’si, düğün için özel bir kıyafet, hediye ve seyahat gibi masraflar nedeniyle bir düğüne katılmanın çok pahalıya mal olduğu görüşünü savunuyor.
Avrupa genelinde ankete katılanlardan son 5 yıl içinde evlenmiş olanların yüzde 33’ü düğün için borca girdiğini söylüyor. Düğün yapmak için borçlananlar sıralamasında Türkiye diğer Avrupa ülkelerinin açık farkla önünde yer alıyor. Türkiye’de son 5 yıl içinde evlenenlerin yüzde 76’sı düğün için borçlandıklarını belirtiyor. Bu alanda Türkiye’nin arkasından ikinci sırayı paylaşan İtalya ve Romanya’da bu oranın yüzde 31 olduğu görülüyor. Düğün yapmak için en az borçlanan tüketici kesimi ise Hollanda’da bulunuyor. Hollandalıların yalnızca yüzde 5’i düğün töreni için borçlanıyor.Araştırma düğün için yapılan harcamalarla düğün töreninden duyulan memnuniyetin ülkelere göre karşılaştırmasını da sunuyor. Avrupa genelinde “Daha fazla param olsaydı daha iyi bir düğün yapabilirdim” tüketicilerin oranı yüzde 32 olarak görülüyor. Türk tüketicilerin ise yüzde 60’ı yeterli bütçe ayıramadıkları için düğünlerinin istedikleri gibi olmadığını dile getiriyor.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam