Ana Sayfa Ekonomi Ege’yi dünyaya bağlayan liman

Ege’yi dünyaya bağlayan liman

44
PAYLAŞ
TURKIYE'DEKI UC DOGAL LIMANDAN BIRI OLAN IZMIR'DEKI ALSANCAK LIMAN ISLETMESI, OZELLIKLE EGE BOLGESI'NI DUNYAYA ACIYOR. KENT MERKEZINDE KALAN VE DEMIRYOLU BAGLANTISI DA BULUNAN ALSANCAK LIMANI'NINI, DHA HAVADAN GORUNTULEDI. (FOTO: TUFAN HAMARAT / IZMIR, DHA)

TÜRKİYE’deki üç doğal limandan biri olan İzmir’deki Alsancak Liman İşletmesi, özellikle Ege Bölgesi’ni dünyaya açıyor. Kent merkezinde kalan ve demiryolu bağlantısı da bulunan Alsancak Limanı’ndan, 2016 yılının ilk 7 ayında yaklaşık 4 milyar 860 milyon dolarlık ihracat yapıldı, aynı sürede yaklaşık 4 milyar 850 milyon dolarlık da ithalat yapıldı. DHA, kruvaziyer turizmi kapsamında gelen yolcu gemilerinin de demirlediği Alsancak Limanı’nı hava

İZMİR’DE İHRACAT VE İTHALAT
TEMMUZ’DA GERİLEDİ

TÜİK verilerine göre İzmir genelinde, 2016 yılı Temmuz ayında, 2015 yılının aynı ayına göre ihracat yüzde 16.1, ithalat ise yüzde 3.5 geriledi. İzmir’den Almanya’ya yapılan ihracat 2016 yılı Temmuz ayında 80 milyon dolar oldu, bu ülkeyi sırasıyla ABD 51 milyon dolarla, İngiltere 42 milyon dolarla ve İtalya 36 milyon dolarla takip etti. İzmir’e Almanya’dan yapılan ithalat, 2016 yılı Temmuz ayında 113 milyon dolar oldu.
Bu ülkeyi sırasıyla Çin 84 milyon dolarla, İtalya 61 milyon dolarla ve İspanya 31 milyon dolarla takip etti. En fazla ihracat yapılan alan ise ‘Örme giyim eşyası ve aksesuarı’ oldu. Ege Bölgesi’nde Temmuz ayında gerçekleşen ihracatın yüzde 58’i İzmirli firmalar tarafından yapıldı.

GEÇEN YIL 116 GEMİ 227 BİN YOLCU GETİRDİ

Kruvaziyer turizmi kapsamında gelen yolcu gemilerinin de demirlediği İzmir Alsancak Limanı tarihi bölgelere yakınlığıyla öne çıkıyor. Ancak bir dönem gemilerle gelen 500 binin üzerinde turisti ağırlayan İzmir Limanı’na bu yıl kruvaziyer gemiler turist getirmedi.

ITO YONETIM KURULU BASKANI EKREM DEMIRTAS (FOTOGRAFTA), BIR ZAMANLAR KRUVAZIYER GEMILERIN YANASTIGI ANCAK SON YILLARDA TEROR SALDIRILARI NEDENIYLE ROTADAN CIKARILAN IZMIR'DE KRUVAZIYER TURIZMININ GELISMESI GEREKTIGINI SART KOSTU. (FOTO: IZMIR DHA) (ARSIV)
ITO YONETIM KURULU BASKANI EKREM DEMIRTAS (FOTOGRAFTA), BIR ZAMANLAR KRUVAZIYER GEMILERIN YANASTIGI ANCAK SON YILLARDA TEROR SALDIRILARI NEDENIYLE ROTADAN CIKARILAN IZMIR’DE KRUVAZIYER TURIZMININ GELISMESI GEREKTIGINI SART KOSTU. (FOTO: IZMIR DHA) (ARSIV)

Kruvaziyer turizmi kapsamında, İzmir Ticaret Odası’nın ayakbastı ücretinin bir kısmını karşılaması ve diğer girişimleriyle 2003 yılında 5 sefer ile 3 bin 271 yolcu, 2004 yılında 32 sefer ile 77 bin yolcu, 2005 yılında 26 sefer ile 58 bin 42 yolcu, 2006 yılında 94 sefer ile 183 bin 198 yolcu, 2007 yılında 122 sefer ile 288 bin 17, 2008 yılında 128 sefer ile 321 bin 279 yolcu, 2009 yılında ise 127 sefer ile 309 bin 603 yolcu, 2010 yılında 141 sefer ile 355 bin 899 yolcu, 2011 yılında 272 sefer ile 504 bin 921 yolcu, 2012 yılında ise 286 sefer ile 510 bin 42 yolcu, 2013 yılında 191 sefer ile 463 bin 204 yolcu, 2014 yılında 137 sefer ile 335 bin 891 yolcu, 2015 yılında 116 sefer ile 227 bin 38 yolcu İzmir Limanı’na giriş yaptı. 2016 yılında şu ana kadar limana kruvaziyer turizmi kapsamında turist gelmedi, yalnızca bazı gemiler İzmir’den yolcu alıp tura devam etti.

GARANTİ DESTİNASYONLARI SEÇİYOR

İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, bir zamanlar kruvaziyer gemilerin yanaştığı ancak son yıllarda terör saldırıları nedeniyle rotadan çıkarılan İzmir’de kruvaziyer turizminin gelişmesi gerektiğini şart koştu. Demirtaş, şöyle konuştu:
“Özellikle Doğu Akdeniz ve Kuzey Afrika piyasasında yaşanan yoğun siyasi hareketlilik ve toplumsal olaylar, kruvaziyer sektörünü son beş yılda derinden etkiledi. Popüler coğrafyalarda var olan kruvaziyer şirketleri turist algısını değiştiremediklerinden son dönemlerde şirketlerinin devamlılığını sağlayabilmek için garanti destinasyonları seçiyor.
Ülkemize yolcu getiren en önemli kruvaziyer şirketlerinden Costa Crociere gemileri aylardır İstanbul Boğazı’nı sessiz sedasız geçiyor. Bunu görmek bugün acı verici. MSC Kruvaziyer şirketi ise yüzü Türkiye’ye dönük ancak Yunanistan’da Türkiye’ye yakın adaları rotalarına koyarak Doğu Akdeniz’de ve Ege’de kalma mücadelesi veriyor. İzmir açısından durumu değerlendirecek olursak, bu yıl İzmir Alsancak Limanı’nda sadece Türk turistleri Yunan adalarına götürmek için gelen Celestyal Nefeli gemisini gördük. Çeşme Limanı’na ise hem Türk yolcuların çıktığı hem de küçük ölçekli yabancı bazı gemilerin demirlediğini biliyoruz. Dikili’de de charter tipi bazı küçük gemilerin yanaştığını görüyoruz. Ancak Türkiye açısından çoğu limanımızda yarı yarıya hatta daha fazla azalma var. En acı verici olanı ise ne yazık ki bazı limanlarımıza gemiler yanaşırken içinden yolcu çıkmaması.”

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam