Geçtiğimiz günlerde Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan “Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında” tebliğ Resmi ’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Tebliğle birlikte internet alışverişinde daha güvenli bir dönemin de kapısı açıldı. Güven damgası, online alışveriş sektöründe asgari emniyet ve hizmet kalitesi standartlarına uyan e-ticaret sitelerine verilen elektronik işaret şeklinde tanımlanıyor
Bu tebliğe göre internet üzerinden alışverişler daha korunaklı hale geliyor. Uzmanlara göre sistem Türkiye’de e-ticaret hacmini de artıracak. Benzer uygulamalar Avrupa ülkelerinde satışları yüzde 26 oranında artırmış durumda. Türkiye olarak mobil alışverişte Bilişim Sanayicileri Derneği’nin 2016 Raporu’na göre, Almanya, Japonya, Fransa gibi devleri bile geride bıraktık.
Güven Damgası Tebliği’nin yürürlüğe girmesi nedeniyle konunun uzmanlarıyla bu konuyu görüştüm . Uzmanların ortak görüşü internet üzerinden alışverişler tüketicinin ve işletmelerin hayatını kolaylaştıracak, güvenli, kolay ve yenilikçi hizmetlere ulaşmasını sağlayacak,
Gelin şimdi uzmanların bu konudaki görüşü ne ona bir bakalım
Elektronik Para Derneği’nin (ÖDED) Başkanı Burhan Eliaçık “E-ticaret sektörüne duyulan güvenin artması ve kullanımın yaygınlaşmasına dair oldukça yerinde bir uygulama Ülkemizde bilinen ve büyük ölçekli e-ticaret sitelerinin gayretleri ile günümüzdeki aşamaya ulaşan e-ticaret sektörünün dünya ortalamalarına ulaşması için 3 kat daha büyümesi gerekiyor. Bunun başarılabilmesi için daha fazla küçük işletmenin e-ticarete girişinin sağlanması ve özellikle bu işletmelerden gerçekleştirilecek alışverişlere dair güvenin arttırılması gerekmektedir. Güven Damgası tam bu noktada güvenlik ve hizmet kalitesi konularında yaşanan endişelerin giderilmesine ve nihayetinde e-ticaret hacminin arttırılmasına olumlu katkı”
Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral “Online alışverişte gelişmiş ülkeler ile Türkiye arasındaki fark her yıl düzenli bir şekilde kapanıyor Online alışverişte yaşanan artış rakamlara da yansıyor. BKM verilerine göre, internetten yapılan kartlı alışverişte günlük işlem adedi 2012’de 364 bin iken; bu rakam 2013’te 460 bine, 2014’re 521 bine, 2015’te 622 bine, 2016’da ise 720 bine yükseldi. 2017 ilk çeyreğinde ortalama 826 bin oldu. Bu rakamlar sadece kartla yapılan işlemlere ait. Türkiye’de online alışverişin yüzde 85’i kartla, kalanı da EFT, kapıda ödeme gibi diğer seçeneklerle yapılıyor.
EFT, kapıda ödeme seçeneklerini tercih edenler de hesaba katıldığında, günlük 1 milyon işlem hedefine çok beklemeden 2017’de ulaşmak mümkün”
Güven Damgası sonuç olarak elektronik ticaretin tüketicilerin hayatına daha fazla gireceğini gösteriyor