Ana Sayfa Sağlık Çocuklarınızı sağlıksız gıdalardan uzak tutun

Çocuklarınızı sağlıksız gıdalardan uzak tutun

33
PAYLAŞ

Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç hazır meyve suları, sosis, salam gibi gıdalar başta olmak üzere çocukların uzak durması gereken besinleri sıraladı.
Çocukların sağlıklı beslenmesi için dört besin grubunda bulunan besinlerden yeterli miktarlarda ve dengeli bir şekilde tüketmeleri gerektiğini belirten Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, “Süt grubunda yer alan süt, yoğurt, et grubunda yer alan et, tavuk, yumurta, kuru baklagiller, sebze ve meyve grubu ve tahıl grubuna giren ekmek, bulgur, makarna, pirinç vb. besinlerin her öğünde yeterli miktarlarda tüketilmesine dikkat edilmelidir.” dedi.
Çocukların özellikle kemik ve diş gelişimi için günde imkanlar dahilinde 2-3 su bardağı kadar süt veya yoğurt, 1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir tüketmelerine özen gösterilmesi gerektiğini ifade eden Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, daha soınra şunları kaydetti; “Ayrıca, hastalıklara karşı daha dirençli olmaları, ve sağlıklı büyüme ve gelişmeleri için her gün en az 5 porsiyon taze sebze veya meyve tüketmeleri önerilmektedir.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam