Ana Sayfa Ekonomi Coca-Cola ‘nın satışları yüzde 12 arttı

Coca-Cola ‘nın satışları yüzde 12 arttı

65
PAYLAŞ
Coca-Cola içecek’in net satışları yüzde 12 arttı
Coca-Cola içecek’in net satışları yüzde 12 arttı

Coca-Cola İçecek’in 2015 yılında satış hacmi 1,15 milyar ünite kasaya ulaşırken, net satış gelirleri yüzde 12 artarak 6,7 milyar TL oldu. FAVÖK ise geçen yıla göre yüzde 9 yükselerek 1 milyar TL olarak kaydedildi.

Anadolu Grubu’nun ana hissedarı olduğu Türkiye, Orta Doğu, Orta Asya ve Pakistan’da 25 fabrika ve 10 bini aşkın çalışanıyla faaliyet gösteren Coca-Cola İçecek (CCİ) 2015 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. CCİ CEO’su Burak Başarır yaptığı açıklamada, zorlu geçen 2015 yılına rağmen CCİ’nin büyümeye devam etmesinden memnuniyet duyduğunu ifade ederek, 2015 yılını çift haneli gelir artışı ile kapattıklarını vurguladı. CCİ’nin net satışları 2015’te yüzde 12 artış göstererek 6,7 milyar TL’ye, FAVÖK’ü de yüzde 9 artışla 1 milyar TL’ye yükseldi.

Bu sonuçların Orta Asya’da ekonomik kriz, Irak’ta güvenlik problemleri, Pakistan’da zorlu rekabet ve Türkiye’de düşük tüketici güveni koşulları altında elde edildiğinin altını çizen Başarır, “Tüm olumsuzluklara rağmen, başarılı fiyatlama stratejileri ve sürekli gelişen pazar uygulamaları sonucu çift haneli net satış geliri büyümesi sağladık” dedi.

Türkiye operasyonunun 2015’in ikinci yarısında beklentilerine uygun olarak daha iyi bir performans gösterdiğini belirten Başarır,

“Yılın büyük bölümünde Türkiye’de düşük seyreden tüketici güvenine rağmen, satılan paket sayısındaki artış ve başarılı tüketici promosyonları sayesinde güçlü bir gelir büyümesi sağladık ve faaliyet kar marjımızı, güçlü fiyatlama, etkin maliyet ve gider yönetimi sayesinde yıllık bazda iyileştirdik”

dedi.

-2016’YA YÖNELİK BEKLENTİLER-

2016 yılına ilişkin öngörülerini de paylaşan Başarır, “2016 yılında, petrol fiyatlarının orta vadede düşük seyredeceği beklentisiyle, Orta Asya hariç tüm faaliyetlerimizin büyüme göstereceğini tahmin ediyoruz. Uzun vadede ise dünya ortalaması üzerinde nüfus artışı ve ekonomik büyüme oranlarının yanı sıra 30 yaş altı genç nüfusun yüksek oranı gibi etkenlerle faaliyet gösterdiğimiz pazarların büyük fırsatlar barındırdığına inanıyoruz” dedi.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam