Çankaya’da çocuklara kültürel miras oyunu: hazine sandığı

58

Çankaya Belediyesi Atılım Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi ile yaptığı işbirliği çerçevesinde çocuklar için kültürel miras farkındalığı sağlayan “Hazine Sandığı” projesini başlattı.

Belediyenin 12 gündüz bakımevinin 11’indeki 6 yaş grubu 319 çocuk, “Hazine Sandığı”nda mimari tarihini ve kent kültürünü öğreniyor.
Atılım Üniversitesi mimarlık bölümü öğrencilerinin aldıkları “çocuk ve mimarlık dersi” uygulamaları Çankaya Belediyesi’nin 11 gündüz bakım evinde 6 yaş gurubu ile gerçekleştiriliyor. 319 çocuğun dahil olduğu iki buluşma olarak programlanan “Hazine Sandığı” projesi ile çocuklara; müze kavramı, tarihi eser, eski yeni, mimarlık ve kültürel miras farkındalığı hedefleniyor. Projeyi uygulayan 23 mimarlık öğrencisi, çocukları kültürel tarih gezintisine çıkarıyor.
“İKİ KUŞAĞIN ORTAK HAZİNESİ”
Çocukların yaratıcılığının açığa çıkartılacağı “Hazine Sandığı” projesinde, mimarlık öğrencileri mimarlık ve kent kültürünün yaygınlaştırılmasında katılımcı tasarımın uygulamalarını çocuklarla birlikte deneyimleme fırsatı da buluyor. Çocukların erken yaşta çevresindeki yapılı çevreye karşı duyarlılığın amaçlandığı proje, Çankaya Belediyesi Gündüz Bakımevleri için de ilk olma özelliği taşıyor. Sağlıklı kentler için erken yaşta mimarlık ve kent kültürünün alınmasının önemli olduğuna değinilen proje kapsamında gençler ve çocuklar birlikte tarihe dokunmuş oluyor.
Proje, aynı zamanda kültürel hazineler ile çocukların içindeki hazineleri açığa çıkartma amacı da taşıyor. Proje kapsamında çocuklar ile birlikte oynanan hazine parkurunda, Anıtkabir, Ankara Kalesi, İstanbul Haydarpaşa Tren Garı, Konya Mevlana Türbesi, Bursa Ördekli Hamamı eserleri çocuklarla görsel materyallerle ele alınıyor.