Ana Sayfa Güncel Çalışanların % 62’sine zam yok

Çalışanların % 62’sine zam yok

130
PAYLAŞ

Eleman.net’in yaklaşık 11 bin çalışan üzerinde gerçekleştirilen araştırma çalışmasına göre, çalışanların yüzde 62’si zam almadı, yüzde 88’i yapılan zamlardan memnun değil. Eleman.net, çalışanlar gözünden “2015 Maaş Zammı Memnuniyet Araştırması” gerçekleştirdi.

Yaklaşık 11 bin çalışan üzerinde gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre, çalışanların yüzde 88’i yapılan zamlardan memnun değil. Araştırma çalışması kapsamında çalışanlara sorulan “2015 yılında mevcut işinizi değiştirmeyi düşünüyor musunuz?” sorusuna verilen “evet” cevabı ise yüzde 85’lik bir orana sahip. Çalışanların zam konusundaki beklentilerinin memnuniyetsizlikle doğru orantılı olması ise, performansa dayalı ücret modelinin kaçınılmazlığını ortaya çıkardı. Çalışanlar tarafından “Yeni yılda yüzde kaç zam aldınız?” sorusuna verilen cevaplar, çalışanların yüzde 62’sinin hiç zam almadığını gösteriyor. Zam oranları konusunda ağırlık, yüzde 1 ile yüzde 5 aralığında toplanıyor. Bu kesim çalışanların yüzde 24’ünü oluşturuyor. Yüzde 6 ile yüzde 10 aralığında zam alanların oranı ise yüzde 8’de kalıyor. Zam miktarı arttıkça, çalışanların oranı da düşüş eğilimi gösteriyor. Yüzde 21’i aşan zam oranları, yüzde 3’lik bir kesim tarafından temsil ediliyor.
Eleman.net Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Duyarlar, konuya ilişkin şu değerlendirmede bulundu:
“Her geçen yıl çalışanların zam konusundaki beklentilerinin artış yönünde ilerlediğini görüyoruz. Buna karşılık olarak da, beklenti arttıkça memnuniyet de düşüş eğilimi çiziyor. Araştırma çalışmasının ortaya koyduğu tablonun bizi şaşırtmaması gerek. Bu tablo karşısında çalışma hayatında farklı modellere gidilmesi gerektiğini düşünüyoruz. İşverenler tarafından doğru bir planlama yaparak, performansa göre maaş miktarlarının belirlendiği yeni sistemlerin gündeme alınmasıyla, beklenti ve memnuniyet arasındaki bu uçurumu ortadan kaldırabiliriz. Dünyada insan kaynaklarında gündem konusu olan performansa göre ücretlendirme modeli, Türkiye için de kaçınılmaz bir hale geldi.
Bu sene bu modelin sektörümüzün ana gündeminde olacağına inanıyoruz.”

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam