Milli Eğitim Bakanlığının hazırladığı taslağı aynen kabul edilip uygulanmaya başlanırsa; okullarımızda fikri hür, irfanı hür, vicdanı hür insanlar değil bazı doğmalara kayıtsız şartsız inanmış militanlar yetişir.

Müfredat taslağını birkaç madde halinde inceleyelim:
1)Evrim teorisinin okul kitaplarından çıkarılması yanlıştır.
Söz konusu teori, insanların, hayvanların ve bitkilerin bugünkü hallerine milyonlarca yıllık bir değişim sürecinden geçerek geldiğini belirtmektedir.
Bu görüş, kutsal kitaplarda yazılanlara uymasa da dünyadaki bilim adamlarının tamamına yakını tarafından kabul edilmektedir.Kutsal kitaplar manevi dünyamızı inşa eder. Onlara elbette saygı duyacağız. Ama dünya işlerini bilimin gösterdiği yoldan giderek düzenlemek gerekir.

2)Taslakta yer alan cihat konusu da gözden geçirilmeye muhtaçtır.
Taslakta cihat, “Allah yolunda mücadele” olarak tanımlanmakta, dostluk, cesaret, adalet gibi kavramlar arasında sayılmaktadır.
Şunu unutmamalıyız:
Cihat, bugün, dini istismar eden ve şeriat isteyenler tarafından tarihsel konumundan koparılmış, farklı bir noktaya çekilmiştir. Kanlı terör örgütü DEAŞ da cihat yaptığını dile getirmektedir. Böylesine kavram kargaşasının yaşandığı bir dönemde cihattan bahsederken herhalde çok daha dikkatli bir üslup kullanılmalıdır.
3)Müfredat taslağında Sinan Şamil Sam’ın kıtalararası boks şampiyonluğu, Hamza Yerlikaya’nın dünya ve olimpiyat güreş şampiyonluğu, Kenan Sofuoğlu’nun Supersport dünya şampiyonluğu yer alırken, İkinci Dünya Savaşı bahsinde İsmet İnönü başlığının kaldırılması son derece ilginçtir. O savaşa dönemin Cumhurbaşkanı İsmet İnönü’nün diplomatik atakları sayesinde bulaşmadığımız unutulmamalıdır.
4) Kurtuluş Savaşı’nın büyük komutanı, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Atatürk’ün anlatıldığı bölümler taslakta çıkarılmasa da bir hayli kısaltılmıştır. Bunu da kabul edilemez buluyorum.
Bu taslak kesinlikle hayata geçmemeli, en kısa zamanda rafa kaldırılmalı, onun yerine günümüz ülke ve dünya koşullarına uygun çağdaş bir müfredat hazırlanmalıdır.