Ana Sayfa Sağlık Boy uzaması yiyeceklere bağlı

Boy uzaması yiyeceklere bağlı

81
PAYLAŞ

Boy uzamasında genetik faktörler dışında yenilen yiyecekler ve yaşam şekli de etkili. Yemek.com, içinde nişastadan soyaya, yulaftan mercan kalsiyumuna kimi şaşırtıcı isimlerin de olduğu, boy uzamasını destekleyici besinleri listeledi.

Boy uzamasında genetik faktörler büyük rol oynasa da, yenilen yemekler ve yaşam şekli de bu konuda oldukça etkili. Yemek.com, genetik faktörleri destekleyip boy uzamasına yardımcı olan yiyecekleri araştırdı. Araştırma sonuçlarına göre, boy uzatan yiyecekler şöyle sıralanıyor:

-NİŞASTA ÖZELLİKLE ERGENLİKTE ÇOK FAYDALI-

“Nişasta bilinmese de vücudun temel enerji kaynağından birisidir. Bunun yanında B vitamini, lif, demir, magnezyum ve selenyum da sağlar. Ayrıca çok önemli kalori kaynakları oldukları için özellikle çocukların hızlı gelişim sürecine girdikleri ergenlik çağında tüketimleri artırılmalıdır.

-YUMURTANIN BEYAZI HÜCRE ÇOĞALMASINDA ETKİLİ-

Yumurtanın özellikle beyaz kısmı yüzde 100 oranında protein ve riboflavin olarak da bilinen B2 vitamini içerir. Riboflavin hücre çoğalmasında görevli vitaminlerden biridir. Boyun uzamasını sağlamak için bu vitamine ihtiyacımız var.

-GÜNDE BİR AVUÇ SOYA DOKU KÜTLESİNİ ARTIRIR-

Soya yüksek oranda protein içeren sebzeler arasındadır. Soyadaki saf protein kemiklerin gelişiminde ve doku kütlesinin artmasında önemli katkı sağlar. Boyunuzun uzamasını sağlamak için günlük 50 gramlık soya tüketimi yeterlidir.

-YULAF KAHVALTI İÇİN İYİ BİR SEÇENEK-

Yulaf da yüksek miktarda protein içerir. Yulafın bildiğiniz üzere kas kütlesini artırıcı ve yağ miktarını azaltıcı etkisi vardır. Kahvaltıda yulaf ezmesi ya da yulaflı ürünlerin tüketilmesi bu konuda çok önemlidir.

-MERCAN KALSİYUMU DOKTORA DANIŞILARAK ALINABİLİR-

Deniz mercanlarından elde edilen ve tüketimi kemik büyümesini hızlandıran bu kalsiyum maksimum düzeyde fayda sağlamak için erken yaşlarda alınmalıdır. Doktorunuza danışarak kapsüllerinden de faydalanabileceğiniz gibi, doğal olanları da alabilirsiniz.

-KEMİKLERİN CAN DOSTU SÜT VE PEYNİR-

Boy uzamasındaki en etkili minerallerden birisi -hatta başında gelen diyebiliriz- kalsiyumdur. Süt ve ürünlerinde bol miktarda bulunan kalsiyum, kemiklerin uzamasını sağlarken vücudun direncini de artırır. Genel olarak tüm süt ve süt ürünlerinde kalsiyum bulunsa da, günlük olarak tükettiğimiz peynirler içerisinde, tam yağlı beyaz peynir kalsiyum açısından en zengin olanıdır.

-PALAMUT DA KEMİK GELİŞİMİNİ DESTEKLİYOR-

Palamutun haricinde; kefal, torik ve uskumru da içerdiği zengin yağ ve vitaminler sayesinde kemik gelişimini destekler ve kemik uçlarının uzamasını sağlar. Uzmanlar bu balıklardan herhangi birinin her hafta düzenli olarak yenmesini öneriyor.

-TAVUK, HİNDİ VE KIRMIZI ETTEKİ PROTEİN DE BOY UZATIYOR-

Tavuk, hayvansal yiyecekler arasında en zengin protein kaynaklarından birisidir. Proteinin boy uzamasında önemli etki yapıyor. Tavuk ve hindi etindeki bu mineral, kas ve dokuların gelişimi için oldukça önemlidir. Aynı şekilde kırmızı et de bu etkiyi gösterir.”

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam