Türkiye’nin ilk ve en yaygın dijital cüzdanı olarak gösterilen BKM Express 5’inci yaşını doldurdu. 5 yıl önce 5 işyeri ve 9 bankayla faaliyete geçen BKM Express’in, bugün 17’si banka biri banka dışı olmak üzere 18 kurum, 24 binin üzerinde iş yeri, 1,5 milyon kullanıcıya ulaştığı ve son iki yılda yüzde 100 büyüdüğü açıklandı.

BKM Genel Müdürü Soner Canko’nun katıldığı basın toplantısında, geçen 5 yıllık süreci aktaran BKM Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Serkan Yazıcıoğlu, “BKM Express, Türkiye’de dijital cüzdan kategorisinin oluşmasını sağlayarak, dijital ödemelerin liderliğini yaptı ve 5 yılda Türkiye’nin ulusal dijital cüzdanı oldu. BKM Express olarak ödeme deneyimini geliştirmeye devam edeceğiz” dedi.
Serkan Yazıcıoğlu, bugün BKM Express’in 17’si banka, biri banka dışı olmak üzere 18 kurum, 24 binin üzerinde iş yeri ve 1,5 milyonun üzerinde kullanıcıyı kapsayan dev bir ekosisteme dönüştüğünü belirterek, “Türkiye’de ödeme için kullanılan kartların yüzde 99’unu tanımlayabildiğimiz bir dijital cüzdanımız var. Bugün 5 yıllık sürecin bizi getirdiği noktayı ve BKM Express’in üstlendiği misyonu tek cümlede tanımlamak gerekirse, şunu diyebiliriz; ‘BKM Express Türkiye’de dijital cüzdan kategorisinin oluşmasını sağlayarak dijital ödemelerin liderliğini yaptı ve 5 yılda Türkiye’nin ulusal dijital cüzdanı oldu” dedi.

“ÖDEME DENEYİMİNİ GELİŞTİRİYORUZ”

Serkan Yazıcıoğlu tek hedeflerinin ve misyonlarının Türkiye’de ödeme deneyimini geliştirmek olduğunu vurgularken şunları söyledi:
“Burada kullandığımız ulusal kavramı yalnız yürümek anlamını taşımıyor. Öncülük ve Türkiye’nin dijital dönüşümüne katkı yapma amacımızı ifade ediyor. Nitekim bizden sonra diğer cüzdan uygulamalarının devreye girmesi hedeflediğimiz bir amaçtı. Bu misyon yeni dijital dönemlerde de aynen devam edecek. Önümüzdeki dönemde buradaki değişim hızı daha da artacak. Dijital dünyadaki gelişmeleri, bugüne kadar olduğu gibi, ‘ödeme deneyimini’ geliştirmek için kullanacağız.”

DİJİTAL CÜZDANLA TANIŞMA

BKM Express’in tüm dünyayı etkisi altına alan dijital dönüşüm kapsamında Türkiye’yi ilk dijital cüzdanla tanıştırdığını hatırlatan Serkan Yazıcıoğlu, “Bundan 5 yıl önce 5 işyeri, 9 banka ile yola çıktık. Her geçen yıl yeniliklerin üzerine yenilerini koyarak mobil uygulama, mağaza içi ve yüz yüze ödeme, tek tıkla hızlı ödeme ve dijital bağış işlevlerini hayata geçirdik. Teknoloji altyapımıza yaptığımız yatırımlarla işyeri entegrasyonunu 3 haftadan 5 güne indirdik” diye konuştu.

“DÜNYANIN KART BİLGİSİNİN TAMAMINI ALMAYAN TEK DİJİTAL CÜZDANI”

BKM Express’in güvenli ödeme açısından geride kalan 5 yılda çığırlar açtığını ifade eden Serkan Yazıcıoğlu, BKM Express’in kart eklerken yalnızca ilk 6 ve son 4 rakamı alma kolaylığıyla dünyada kart bilgisinin tamamını almayan tek dijital cüzdan olduğunu hatırlattı.

YÜZDE 65 MOBİL KULLANIM

BKM Express’in yüzde 65 mobil kullanım oranıyla dünya ortalamasının çok üzerinde bir mobil penetrasyon oranına sahip olduğunu belirten Serkan Yazıcıoğlu, yüz yüze ödeme, online ödeme, para transferi ve dijital bağış gibi işlevlerin tümünü mobile taşıdıklarını vurguladı. “Market, akaryakıt, ulaşım, restoran ve sokak alışverişlerinde BKM Express ile ödeme yapmak çok kolay” diyen Yazıcıoğlu, akaryakıt ve marketlerde dijital cüzdanla mobil ödeme deneyimini ilk yaşatanın BKM Express olduğunu belirtti.

SİGORTA SEKTÖRÜNDE ÖNEMLİ

BKM Express’in kolay alışveriş deneyimini sigorta ve perakende sektöründeki tahsilatlara da taşıdıklarını belirten Yazıcıoğlu “Güvenli tahsilat platformumuzda 4 milyon kartın bilgisini saklıyoruz. Bu altyapıyla 35 milyon tahsilat işleminin gerçekleşmesine aracılık ettik” diye konuştu.

E-BAĞIŞ MİKTARI 2.5 MİLYON TL

E-bağış kavramını Türkiye ile BKM Express’in tanıştırdığını hatırlatan Serkan Yazıcıoğlu, “BKM Express’in e-bağış seferberliğinin ardından önceleri kredi kartı, havale ve web siteleri üzerinden ya da nakit olarak fiziksel bağış kumbaralarından toplanan bağışlar dijital ortamın kolaylık, hız ve güven avantajıyla toplanmaya başlandı. Dijital bağışla toplamda 250 vakıf ve derneğe kaynak aktarıldı. Yapılan 160 bin bağış işlemi sonucunda 2,5 milyon TL’nin üzerindeki tutarda kaynak çeşitli STK’lara bağışlandı” dedi.

HEDEF KASİYERSİZ ÖDEME

Serkan Yazıcıoğlu,  gelecek ile ilgili de şu mesajı verdi:
“O günlerde başladığımız dijitalleşme seviyesi ile bugün geldiğimiz dijitalleşme seviyesi ve tanımları çok farklı. Önümüzdeki dönemde buradaki değişim hızı daha da artacak. Dijital dünyadaki gelişmeleri, yine ‘ödeme deneyimini’ geliştirmek için kullanacağız. Bunu yaparken BKM Express’in önümüzdeki dönem için 5 odağı, uygulama devrimi, nesnelerin interneti, temassız dijital ödemeler, yapay zeka ve kasiyersiz ödemeler olacak.”

5 MİLYON MİL KAMPANYASI

Öte yandan BKM Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Serkan Yazıcıoğlu, BKM Express’in 5. Yıl kutlamaları kapsamında, BKM Express kullanıcılarına özel “5 milyon uçuş mili” kampanyasını başlattıklarını açıkladı. Kampanya kapsamında kullanıcılar BKM Express alışverişlerinde 1 çekiliş hakkı kazanacaklar. BKM Express’i ilk kez kullanacaklara ise 2 çekiliş hakkı verilecek. 15 Kasım’a kadar sürecek kampanya sonunda çekilişle 50 kişiye 100.000 mil olmak üzere Türk Hava Yolları’nda geçerli toplamda 5 milyon uçuş mili hediye edilecek.