Ana Sayfa Sağlık Beynin dinlenmesi için tatil?

Beynin dinlenmesi için tatil?

73
PAYLAŞ
Beynin dinlenmesi için tatil?
Beynin dinlenmesi için tatil?

Nöroloji Uzmanı Uzm. Dr. Mehmet Yavuz, Yaz aylarına girdiğimiz bu günlerde, yorulan beynin dinlenmesi için en iyi yolun tatile çıkmak olduğunu söyledi.

Dr. Yavuz beynin dinlenmesi için,

“Beyin, amaca uygun bir yapılırsa dinlenir. Şehir ve iş hayatından kısa bir süre bile uzaklaşmak bedenimizi olduğu kadar beynimiz için çok faydalı olmaktadır. Tüm yıl yapamadıklarımızı, biriken işlerimizi planlarımıza dâhil etmemeliyiz. Aksi halde beynimizi bir işten diğerine yönlendirmiş oluruz ve bu beynimizin dinlenmesinden ziyade daha fazla yorulmasına sebep olabilmektedir. Yılda en az on gün yapmak yenilenme ve arınmanız için mutlaka gereklidir. Nasıl ki, bilgisayarımızda biriken e-postaları, hafıza dolduğunda temizlemek zorundaysak, tatili de sadece iş ortamından uzaklaşmak olarak algılamamalı ve bu süre içinde beynimizi işgal eden olumsuz düşünceleri de temizlemeye çalışmalıyız”

diye konuştu.

GÜNEŞ BEYNİMİZİ NASIL ETKİLİYOR?

REEM Nöropsikiyatri Merkezi’nden Nöroloji Uzmanı Uzm. Dr. Mehmet Yavuz, insanın ruh yapısının mevsimlerden çok etkilendiğini anlatarak, “Sıcak ve güneşli hava ruhumuzu olumlu yönde etkilenirken soğuk ve kapalı havalarda olumsuz yönde etkilenmektedir. Güneşli havalarda melatonin denilen bir madde beyinde serotonini uyarmaktadır. Halk arasında mutluluk hormonu olarak bilinen Serotonin, güneş ışığının çok olduğu aylarda daha fazla salgılandığı için bireyler daha pozitif ve mutlu olmalarına sebep olmaktadır. Yoğun ve stresli bir iş temposundan sonra çıkılan tatilde güneşle denizin bir arada olması beynin dinlenmesi için fırsattır. Bu sayede beynimiz iş hayatının stresinden uzaklaşır, bozulan ruh halimizde düzelme görülür” dedi.

DAHA SAĞLIKLI BİR BEYİN İÇİN BU BESİNLERİ TÜKETİN

Nöroloji Uzmanı Uzm. Dr. Mehmet Yavuz, daha sağlıklı bir beyin için tüketilmesi gereken besinler konusunda ise şunları söyledi;

“B vitamini: Bu vitamin et, balık, yağsız süt, yoğurt, muz, yeşil yapraklı sebzeler ve cevizde vardır. Eksikliğinde, beyin ve beynin emirlerini uygulayan sinir sisteminde hasarlar oluşur. Özellikle orta yaşta, el ve ayaklarda yanma ve iğnelenme görülür.

E vitamini: Havuç, ıspanak, çilek, ceviz, badem, domates, koyu yapraklı yeşil sebzeler, yer fıstığı ve bitkisel yağlarda bulunur. Eksikliğinde, dengesizlik, kuvvet kaybı, el ve ayaklarda duyu kusuru oluşur.

A vitamini: Balık yağı, tereyağı, yumurta sarısı, havuç, patates ve kayısıda bulunur. Eksikliğinde görme bozukluğu oluşur.

D vitamini: Karaciğer, balık, yumurta, tereyağı ve mantarda bulunur. Bu vitaminden vücudun faydalanabilmesi için, güneş ışığı gerekir. Eksikliğinde, eklem ağrıları, kaslarda kuvvet kaybı ve dengesizlik görülür.

Karbonhidratlar: Unlu mamuller, baklagiller, patates, muz ve elma karbonhidrat bakımından zengindir. Ayrıca balık yağlarında Omega-6 bulunur. Bu yağlar bunamaya ve konsantrasyon bozukluğuna son derece iyi gelir.

Proteinler: Vücutta protein depo edilmez. Bu yüzden orta yaşta yetersiz protein alımı hafızayı zayıflatır ve vücut direncini kırar.”

TATİLDE BEYNİMİZİ DİNLENDİRMEK İÇİN NELER YAPMALIYIZ?

Tatilde TV izlemekten uzak durulmasını öneren Dr. Mehmet Yavuz,

“Çünkü tv izlemek beynimizin sağ lobunu pasif bıraktığı için tembelleşmesine sebep olmaktadır. Tatile giderken yanınızda mutlaka kitap götürün. Kitap okumak sol tarafta takip edilen ve kavranan kavramların sağ beynimizle hayal etmemize sebep olur. Beynin sağ ve sol lobunu aynı anda çalıştıran kitap okuma, zihnimizi sürekli olarak aktif tutmaktadır.
Vakit buldukça bulmaca çözmeye dikkat edin. Bulmaca çözmek beyin için en iyi egzersizdir.
Resim yapmayı deneyebilirsiniz. Resim yapmak beynimizin sağ lobunu geliştirmektedir.
Tatilinizde spora mutlaka vakit ayırın. Aktif olarak spor yapmak beynin dinç ve güçlü kalmasını sağlamaktadır.
Uyku beyni güçlendirmektedir. Kaliteli bir uyku zinde bir bedene sahip olmamızı sağlarken beynimizin de daha dinç olmasına sebep olmaktadır.
Bol bol su tüketin. Su içmek vücudun diğer organları kadar beyin için de çok önemlidir. Özellikle orta ve ileri yaşta eksik su alımı, beyin fonksiyonlarını yavaşlatır, şuur bulanıklığı ve unutkanlığa neden olur. Bu durumdan etkilenmemek için günde 1.5 litre su içilmelidir.
Beyninize detoks yapmak için bol bol müzik dinleyin. Özellikle klasik müzik beynin dinlenmesi için en ideal bir tercih olacaktır.”

diye konuştu.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam