İZMİR- BAKLAVA başta olmak üzere şerbetli, sütlü, meyveli tatlıların, şeker ve çikolata çeşitlerinin tüketiminin arttığı Ramazan Bayramı öncesinde kilo alma ve yüksek kalori uyarıları yapılırken, Beslenme ve Diyet Uzmanı Safiye Taş, doğru zamanda, makul ölçüde, masum tatlılardan tüketilmesini önerdi.

Uzun süreli açlık sonrası ilk tercih edilen yiyeceklerden olan karbonhidratların hızlı emilen basit şekerler olduğunu belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Safiye Taş, Ramazan’da da oruç nedeniyle bu eğilimin arttığını söyledi. Basit şekerlerin hızlı emilip kana hızla karıştığını, kan şekerinde ani yükselmeye sebep olarak sık tüketimde kan şekeri dengesini bozduğunu, insülin salınımının arttığını kaydeden Taş, “Bayramda adet olduğu üzere çikolatalar, şekerler, tatlılar ikram edilecek ve bu güzel tatları da pek çok kişi geri çeviremeyecek. Aşırı tatlı tüketimi vücuttaki insülin hormonu ve şeker dengesini bozup kilo alımına sebep olur. Ayrıca mide problemleri, hazımsızlık, uyku hali gibi sağlık problemlerine de yol açabilir. Ancak yiyeceğiniz tatlının porsiyon miktarını azaltır ve doğru bir tatlı seçerseniz şeker tadında bir bayram geçirmeniz için hiçbir engeliniz kalmaz. Ramazan Bayramı’nda tatlıyı fazla kaçırmamak için içtiğiniz su miktarını 2 litrenin altına düşürmeyin. Kişi susuzken tatlı isteği artabilir. Günde 2-2.5 litre su içenlerin tatlıya eğiliminin daha az olduğu biliniyor. Tatlı öncesinde bir bardak su içerseniz yiyeceğiniz miktar daha az olacaktır. Ayrıca mutlaka iyi bir kahvaltı yapın, öğle yemeğinde salata, sebze gibi posa içeriği yüksek besinler tercih edin” dedi.