İSTANBUL Sabahattin Zaim Üniversitesi (İZÜ) Gıda Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof Dr. Bülent Nazlı, Ramazan bayramında insanların şeker tüketimine dikkat etmesi gerektiğini ve aşırı şeker tüketiminin şeker hastalığına davetiye çıkardığını söyledi.

Bayram sonrası aşırı yemek yemek, ağır hamur işleri, şeker, çikolata ve şerbetli tatlıları fazla tüketmek, sindirim sistemi rahatsızlıklarının yanı sıra, kan şekerinin hızlı yükselmesine sebep olarak, diyabet hastaları için ciddi tehlike oluşturuyor. İZÜ Gıda Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof Dr. Bülent Nazlı, insanları aşırı tatlı tüketimi konusunda uyardı. Normal hayatta günde 3 öğün olan yeme alışkanlığının Ramazan’da 2 öğüne düştüğünü ve metabolizmanın yavaşladığını belirten Nazlı, “Aşağı yukarı 15-16 saat boyunca insanlar aç kalıyor. Dolayısıyla metabolizma Ramazan ayının ilk 10 gününde yavaşlıyor. Çünkü vücut günde 3 öğün yemeye ve abur cubura alışmış. Ramazan ayında vücut belli bir ritme girince bayram geldiği zaman insanlar şekerli tatlıya,karbonhidratlara saldırıyor. Oysa insanların aynı zamanda protein, vitamin, mineralde alması lazım ve bol bol su içmesi gerekiyor” diye konuştu.

“AŞIRI TATLI TÜKETİMİ HASTALIKLARI BERABERİNDE GETİRİYOR”

İnsanların almaları gereken besinleri ihmal ederek özellikle hamur işlerine yöneldiklerini dile getiren Nazlı, “Böylece tek taraflı beslenme oluyor ve arka arkaya geldiğinde bazı hastalıklara neden oluyor.Mesela şeker hastalığı, şekeri olmayan insanlarda hatta çocuklarda bile aşırı tatlı tüketimi olursa şeker hastalığı ortaya çıkar. Obezite zaten çağımızın hastalığı özellikle çocuklarda, bayramda tatlı tüketimi diğer metabolik hastalıkları ortaya çıkarıyor” ifadelerini kullandı.

“BAYRAMDA GÜNDE 1-2 ADET BAKLAVA YESİNLER”

İnsanların şeker tüketimine dikkat etmesi gerektiğinin altını çizen Prof. Dr. Nazlı, ” Öncelikle aşırı tatlı tüketmemeye dikkat edecekler. Günde bir iki adet baklava yiyebilirler. Sütlü tatlıları tercih ederlerse sütlaç, muhallebi gibi hiç olmazsa 10 güne metabolizma alışır. Yararlanırlar, aşırı kilo almazlar, bağırsaklarını rahatsız etmezler. Bir defa yeterli beslenmek önemli, ihtiyacı olduğu kaloriyi alacak bu yaklaşık 2 bin, 2 bin 500 kaloridir insanlarda bunu alsınlar. Dengeli ve sağlıklı beslenmekte önemli. Bayramda ucuz ve açıkta olan ürünleri tüketmemek lazım. Özellikle buna çocukların dikkat etmesi gerekiyor. Oruç tutalım derken bayramda insanlar kendilerine zarar vermesin” diyerek sözlerini tamamladı.