Ana Sayfa Ekonomi Bayraktar: Karpuzda hasat zamanı başladı

Bayraktar: Karpuzda hasat zamanı başladı

50
PAYLAŞ

Türkiye Ziraat Odaları Birliği () Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, yaptığı açıklamada, ülkemizde daha çok meyve olarak bilinen, ancak meyvesi yenen bir sebze olan karpuzun, yaz aylarında yediden yetmişe sevilerek tüketilen bir ürün olduğunu vurguladı.

ANKARA- Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, yaz aylarının sevilen ürünü karpuzda hasadın Adana’da kıyı kesimlerde başladığını bildirerek, “bu sezon üretimin, geçen yıla göre yüzde 0,9 oranında artışla 3,9 milyon tonu aşacağı tahmin ediliyor” dedi.
Bayraktar, yaptığı açıklamada, ülkemizde daha çok meyve olarak bilinen, ancak meyvesi yenen bir sebze olan karpuzun, yaz aylarında yediden yetmişe sevilerek tüketilen bir ürün olduğunu vurguladı. Karpuz hasadının Adana’nın kıyı kesimlerinde başladığını bildiren Bayraktar, önümüzdeki dönemde hasadın yoğunlaşmasıyla birlikte bol miktarda tüketebileceğini, üretim miktarı ve sağladığı istihdamla önemli bir ürün olduğunu belirtti.
Bitkisel üretim birinci tahminlerine göre, karpuz üretiminde 2014 yılına göre büyük bir değişim beklenmediğini, 2014 yılında 3 milyon 885 bin 617 ton olan üretimin 3 milyon 919 bin 962 tona çıkacağının tahmin edildiğini bildiren Bayraktar, üretimin geçen yılki seviyelerde seyredecek olması nedeniyle büyük fiyat oynamaları beklemediklerini vurguladı.
İhracat ve ithalatın üretim rakamlarına göre düşük kalmasının, karpuzda fiyatların esas itibarıyla iç piyasadaki talepten etkilendiğini ortaya koyduğunu belirten Bayraktar, şunları kaydetti:“Nisan, Mayıs aylarında yapılan turfanda karpuz ithalatı hariç Türkiye’de yeterli miktarda üretimde bulunmakta az da olsa bir miktar ihracat yapmaktadır. Üretim maliyetleri önemli bir sorundur. Karpuzda içte pazarlama ve planlama sorunu da bulunmaktadır. Batılı ülkelerin kooperatifleşerek, üretici birlikleri kurarak çözdüğü sebze ve meyvede pazarlama sorunu ülkemizde hala çözülememiş konular içinde yer almaktadır. Pazarlama sorunu sürdüğü müddetçe üretici ve market fiyatları arasındaki fark devam edecek, üretici yeterince para kazanamazken, tüketici de pahalı ürün tüketmek durumunda kalacaktır. Üretici birlikleri idari ve mali açıdan fonksiyonel hale getirilmeli, profesyonelce yönetilmelidir. Nitekim, 2014 yılında tarlada karpuz kilogramı 44 kuruştan satılırken, markette tüketici 1 lira 17 kuruşa karpuz almak zorunda kalmıştır. Aradaki fiyat farkı yüzde 166 olmuştur. Karpuzda fiyat istikrarı için, üretim planlaması yapılmalı, tüketim artırılmalı, ihracat desteklenmelidir. Yüzde 166’lara kadar çıkan üretici ve market fiyat farkını düşürmek için pazarlama sorunları çözülmelidir. Bunun da yolu idari ve mali yönden güçlü üretici birliklerinden geçer.” Bayraktar, hasadın başladığı şu günlerde özellikle yeterli olgunluğa erişmeyen karpuzların hasat edilmemesini istedi, bu konuya azami dikkat edilmesi gerektiğini sözlerine ekledi. ()

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam